Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkkaş, Salih
dc.contributor.authorKaradeniz, Cemil Kürşat
dc.date.accessioned2021-01-16T18:58:30Z
dc.date.available2021-01-16T18:58:30Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15113
dc.descriptionYÖK Tez ID: 308635en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, kemanda kullanılan yay tekniklerine ilişkin kuramsal yöntemler, keman pedagoglarının görüşleri doğrultusunda karşılaştırmalı olarak ilişkilendirilmiştir. Nitel araştırma yöntemiyle oluşturulan bu araştırmada Galamian, Flesch, Auer,Stowell ve Uçan'a göre yay tekniklerinin uygulanmasında kuramsal yöntemlerin farklı ve ortak yanları belirtilmiş örnek eser ve etütler üzerinde şekilsel ifadeleri vurgulanmıştır. Yay tekniklerinin uygulanışında kuramsal yöntemlerle birlikte sesin biçimini, tanımını oluşturan ifadelere çalışma içerisinde yer verilmiş ve örnek etüt ve eserler üzerindeki yapısal şekli incelenmiştir.Araştırmada keman çalmanın ön koşulu olan doğru ses elde etmenin doğru yay kullanımıyla ilişkisi vurgulanmış ve yay tekniklerinin uygulanmasında temel faktörler ve bu faktörlerin birbirleriyle olan ilişkileri incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this research, theoretical methods of implementing the bow (fiddlestick) techniques in playing violin are associated towards the opinions of pedagogues by comparing and contrasting. The treatise which used qualitative research from I. Galamian, C. Flesch, L. Auer, R. Stowell and A. Uçan which implementing the bow techniques, the modal statements of the theoretical methods under which the main and sub bow techniques constitute the system of the research, are emphasized on sample works and studies where the differences and the similarities are specified. The statements that compose the form and the definition of the sound together with the theoretical methods of implementing the violin techniques are given place in this research and its structural shape on works and studies is also examined. In this research, the directly proportional relationship between getting the correct sound and using the bow (fiddlestick) in the correct way, which is the prerequisite of playing a violin, is highlighted. The principal factors as well as the relation between these factors in implementing the bow techniques are handled.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectMusicen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleKemanda sağ el yay tekniklerinin kuramsal analizien_US
dc.title.alternativeAnalysis on theoretical violin bow techiniquesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage100en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster