Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkkaş, Salih
dc.contributor.authorYaşar, Neşem
dc.date.accessioned2021-01-16T18:58:31Z
dc.date.available2021-01-16T18:58:31Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15116
dc.descriptionYÖK Tez ID: 308626en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, Cumhuriyetin kurulduğu yıllardan 2010 yılına kadar geçen sürede bestelenen Türk operaları üzerine bir inceleme yapılmıştır. Türk Müzik Kültürü anlayışı çerçevesinde, Türk operacılığının durumunun nasıl olduğunun ortaya konması amaçlanmıştır. Bu amaçla; Cumhuriyetin kuruluşundan itibaren Türk operacılığının Türk müzik uygulamaları içerisinde yerini belirlenmeye çalışılmış, Türk bestecileri tarafından bestelenen Türk operaları ile Türkiye Opera ve Bale sahnelerinde sahnelenen yabancı operalar inceleme kapsamına alınmıştır. Türk bestecilerinin bestelediği operalar ile yabancı operaların sahnelenmesi oranları karşılaştırılmıştır. Sonra, Türk operalarının bestecileri ve bu operaların konuları belirlenerek gruplandırılmıştır. Daha sonra, Türk bestecilerinden opera besteleyen besteciler ile opera dışındaki eserleri besteleyen besteciler karşılaştırılarak sonuç ve önerilere yer verilmiştir.Yapılan inceleme sonunda, kırk sekiz adet Türk operasının bestelendiği, Türk Opera ve Bale Kuruluşlarında toplam yüz altmış altı opera sahnelenmiş olduğu ve sahnelenen operalar içinde Türk operalarının sayısının yirmi üç olduğu belirlenmiştir. Bu durum Türk operacılığının henüz yeterli düzeye ulaşmadığını göstermektedir.en_US
dc.description.abstractIn this research, the Turkish Operas which have been composed from the first years of Turkish Republic until the year of 2010 are examined. The main purpose of this study is to observe how the Turkish Opera is presented along with the Turkish Music Culture conception. In this regard, Turkish Opera?s situation is examined within Turkish music implementations and also Turkish operas composed by Turkish composers and foreign operas which have been staged at Turkish Opera and Ballet Institutions are examined. The rate of staging numbers of Turkish operas which have been composed by Turkish composers and foreign operas are compared. After this comparison, Turkish composers have been classified and their librettos have been grouped by their themes. As the last step, Turkish composers who have composed operas and Turkish composers who have composed other musical work are compared. By this comparison, suggestions and results are gathered and reported in this research. As a result of this research, it is observed that 48 Turkish Operas have been composed, 166 Operas have been staged at the Turkish Opera and Ballet Institutions and only 23 of them are Turkish Operas. This shows us that Turkish Opera is not on the sufficient level.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectMusic ; Sahne ve Görüntü Sanatlarıen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleTürkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşundan 2010 yılına kadar Türk operacılığı üzerine bir incelemeen_US
dc.title.alternativeResearch on Turkish opera from the establishment of Turkish Republic until the year of 2010en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage129en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster