Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇevikbaş, Rafet
dc.date.accessioned2020-06-25T14:46:55Z
dc.date.available2020-06-25T14:46:55Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.citationÇevikbaş, R. (2006). Yönetimde Etik ve Yozlaşma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20(1), 265 - 289.en_US
dc.identifier.issn1300-4646
dc.identifier.issn2147-7582
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpNeE1EazU=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/1514
dc.description.abstractÖzet: Yönetim ve yöneticilerin iyi işlev görememesi sonucu, buna çözüm olarak girişilen reform çalışmalarında yönetimin hukuksal, siyasal, örgütsel ve mali boyutlarına ağırlık verilerek sorunun etik boyutu ihmal edilmektedir. Etik, en üstün ve kutsal değerler olan ahlak, hukuk ve dini değerleri temel alan belirleyici bir olgu olup, kişinin veya çalışanların davranışlarına temel teşkil eden ahlak ilkelerinin tümü olmaktadır. Yönetsel alanda etik olgusu ise, doğru eylem ve işlemlere ulaşmak için gerekli olan ilke ve standartların ifadesi olmaktadır. Yönetimde denetim mekanizmasının genellikle seyrek ve sonradan işletilmesi, gayri-şahsilik ilkesinin ortaya koyduğu tarafsızlık, sadakat ilkesi ve yasal düzenlemeler kamu görevlilerinin kamu yararına ve çıkarına uygun hareket etmesinde yeterli güce sahip olamamaktadır. Dolayısıyla etkinlik ve verimlilikten uzak olan kamu yönetiminde, yönetsel etik, verimlilik için de gerekli olmaktadır. Kamu yönetiminde etiği gündeme getiren esas unsur ise “Yozlaşma” olgusu olmaktadır. Yozlaşma olgusu ise merkeziyetçilik, yönetimde dışa kapalılık-gizlilik ve tutuculuk, hizmet sunumunda yetersizlik, kurallara aşırı bağlılık(şekilcilik), siyasallaşma, aracı kullanma ve rüşvet gibi nedenlerle ortaya çıkmakta olup, bunları giderici önlemlerin alınması yönetsel etik için öncelikli konulardan birisi olmaktadır.en_US
dc.description.abstractAbstract: Administrative reforms focus generally on legal, political, organizational and financial problems and ignore the question of ethics. Composed of the superior and sacred values of moral, law and religion, ethics is the sum of moral principles which determine the behaviors of individual/employee. Ethics in administration signifies the principles and standards indispensible to realize right acts and actions. Control mechanisms working rarely and a posteriori, principles of impersonnality, neutrality and loyalty as well as legal measures appear to fail in making public agents act in public interest. So, administrative ethics is a condition of efficiency in public administration. Ethics in public administration deserves special interest because of increasing corruption in public administration, which is a result of various problems such as centralization, opacity, conservatism, inefficiency of service, formalism, politization and corruption. It‘s a prior goal of administrative ethics to take measures in order to make disappear this kind of anomalies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.titleYönetimde Etik ve Yozlaşmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage265en_US
dc.identifier.endpage289en_US
dc.relation.journalAtatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster