Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇağlayan, Ramazan
dc.contributor.authorArslan, Önder
dc.date.accessioned2021-01-16T18:58:43Z
dc.date.available2021-01-16T18:58:43Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15187
dc.descriptionYÖK Tez ID: 422759en_US
dc.description.abstractDavaya fer'î müdahale ve davanın ihbarı kurumlarının, idari yargılama usulünde, uygulanma olanağı mevcuttur. Ancak idari yargıcın donatıldığı re'sen araştırma ilkesi nedeniyle, bu kurumların, özel hukuk yargılaması için öngörülen faydalarının tamamının, idari yargıda gerçekleşmesi mümkün değildir. Diğer taraftan bu kurumların idari yargıda uygulanmasının, davanın çözümüne de katkısı bulunmamaktadır.Davaya asli müdahale kurumu, 1086 sayılı Kanun'da düzenlenmemişti. Ancak doktrin ve uygulama adli yargı için bu kurumun varlığını kabul etmişti. 6100 sayılı Kanun'da ise davaya asli müdahale kurumu düzenlenmiştir. Dolayısıyla 2577 sayılı Kanun'un 6100 sayılı Kanun'a yaptığı atıf gereği, artık bu kurumun da idari yargıda uygulamasının denenme ihtimali ortaya çıkmaktadır.Ancak İYUK'un süre ve husumete ilişkin hükümleri nedeniyle, açılan asli müdahale davalarının tamamı kısa bir sürede, ya normal bir davaya dönüşecek ya da süre aşımı sebebiyle reddedilecektir. Dolayısıyla idari yargıda bu kurumun uygulanmasının, hiçbir şekilde mümkün olmadığı kanaatindeyiz.en_US
dc.description.abstractThere is a possibility for applying the institutions of intervention to the case and notice of the third party to the case in administrative jurisdiction. However, it is not possible to occur all of the benefits of these intitutions provided for private law proceedings in the administrative jurisdiction due to the principle of ex officio examination of the administrative judge. On the other hand, the implementation of these institutions has not contributed to the resolution of cases.The institution of intervention principale was not regulated in the Law No. 1086. However, the existence of this institution for jurisdiction was accepted in the legal doctrine and practice. The institution of intervention principale has been regulated in the Law No. 6100. Therefore, the possibility of application of these institutions in the procedure of administrative jurisdiction arises because of the reference from the Law No 2577 to the Law No 6100.Due to the provisions concerning with time and hostility in the Administrative Jurisdiction Procedures Law, all of the cases of the intervention principale will be either rejected because of time-out or turned into normal case in a short time. Therefore, we think that the implementation of this institution in the administrative jurisdiction is not possible.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectLawen_US
dc.subjectYüzey modifikasyonuen_US
dc.subjectSurface modificationen_US
dc.titleİdari yargılama usulünde davaya müdahale ve davanın ihbarıen_US
dc.title.alternativeİntervention to the case and case of prooceeding in the prosedure of administrative jurisdictionen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kamu Hukuku Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage134en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster