Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCeyhan, Said
dc.contributor.authorŞahin, Altay Karahan
dc.date.accessioned2021-01-16T18:58:53Z
dc.date.available2021-01-16T18:58:53Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.uriBu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15242
dc.descriptionYÖK Tez ID: 147136en_US
dc.description.abstractElektronik ticaret özellikle İnternet teknolojisindeki gelişmelere bağlı olarak hızlı bir artış göstermiştir. Günümüzde uluslararası ticaretin yeni kalıbı olarak düşünülen e-ticaretin ilgili ülkelere üstünlük sağladığı ve buna yatırım yapan ülkelerin daha kazançlı çıkacağı gözardı edilemeyecek bir gerçektir. İnternet üzerinden yürütülen elektronik ticaret, ulusal sınırlarla bağlı olmayan küresel bir ortamda gerçekleştirilmektedir. Elektronik ticaret sayesinde firmalar, dünyanın dört bir tarafındaki potansiyel müşterilere ulaşma fırsatı bulmaktadırlar. İntemet'in sözünü ettiğimiz küresel doğası, uluslararası vergilendirme alanında kabul edilmiş bulunan kaynak ilkesi, vergilendirme yetkisi, ikametgah ve işyeri kavramlarının elektronik ticaretin ışığında yeniden gözden geçirilmesini gerektirmektedir Bu çalışmada elektronik ticaret kavramı alınmış, elektronik ticaretin vergilendirilmesine ilişkin uluslararası çalışmalar anlatılmıştır. Ayrıca elektronik ticaret Türk Vergi Sistemi' ne göre incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractElectronic commerce has shown very fast increase depending on the developments in internet technology. Today, it is an important reality that e-commerce as a new type of international trade brings comparative advantages to the particular countries. Electronic commerce over Internet is carried on a global environment which is not limited by national boundaries. Global competitiveness has recently become the biggest concern of both manufacturing and service companies. The global nature of Internet requires that the existing international taxation rules, such as source, jurisdiction, residency and permanent establishment, should be substantially revised in light of electronic commerce. In this study, electronic commerce concept and international taxation rules about electronic commerce has been explained. Furthermore electronic commerce has been studied accordig to Turkish Taxation System. IIen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectLaw ; İşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürk Vergi Hukuku açısından elektronik ticareten_US
dc.title.alternativeElectronic commerce according to Turkish Taxation Lawen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kamu Hukuku Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage125en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster