Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAksoyak, Y.Tayfun
dc.contributor.authorÜnlü, Ayşe
dc.date.accessioned2021-01-16T18:58:54Z
dc.date.available2021-01-16T18:58:54Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.uriBu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15247
dc.descriptionYÖK Tez ID: 126270en_US
dc.description.abstractÖZET Kişinin bir değer ifade edebilmesi için gerekli olan ve devlet tarafından herkese tanınan hak ve özgürlüklere kamu özgürlükleri denilir. Olağan zamanlarda bu özgürlüklerin kullanımlarının tamamen ya da kısmen durdurulması mümkün değildir. Ancak devlet, mevcut hukuk kuralları ile karşılama imkanının bulunmadığı bir tehdit veya tehlike karşısında olağanüstü hal rejimlerine başvurur ve bu rejimin bir parçası ve gereği olarak kamu özgürlüklerinin kullanımını durdurabilir. Hazırlamış olduğumuz bu tezde olağanüstü hal rejimlerinde kamu özgürlüklerinin durdurulması konusunu dört bölümde ele alınmıştır. Birinci bölümde, kamu özgürlüklerinin tanımından, çeşitlerinden ve tarihi gelişimden bahsedilmiştir. İkinci bölümde, olağanüstü hal rejimleri kavramı, bu rejimlere başvurma sebepleri ve olağanüstü hal rejimlerinin hukuk düzenine olan etkileri anlatılmıştır. Üçüncü bölümde ise, olağanüstü hal rejimlerinde kamu özgürlüklerinin durdurulmasının sınırlarından ve bu rejimlere ilişkin Türk Anayasaları'ndaki düzenlemelerden söz edilmiştir. Dördüncü ve son bölümde, olağanüstü hal rejimlerinde kamu özgürlüklerinin durdurulmasının anayasal denetimi ve bu konuya ilişkin Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ile getirilen denetim mekanizması incelenmiştir. Anahtar sözcükler: Kamu özgürlükleri, Olağanüstü Hal Rejimlerien_US
dc.description.abstractABSTRACT Human Rights can be defined as the moral rights of individuals which they have only sake of being a member of human speciy and which must be protected and respected by the state. States can not stopped enjoyment of these rights in normal regimes. Nevertheless, states may face some emergency situations which may en danger or threathen the legal order and they may need to declare emergency power in order the cope with these situations. States may derogate their duties arising from human rights during the emergency regimes as a part of the legal order of it. This study examines the derogation power of the state during the emergency regime in four chapters. The first chapter examines the conseptial framework of the human rights. The second chapter looks at the legal frame work of the emergency powers. The third chapter deals with the constitutional regulation of derogation power and its limits. And the last chapter is devoted to examination of the legal supervision of the emergency powers in Turkish constitutional Law and European Human Rights Convention System. Key words: Humans Rights, Main Rights an Liberties, Restrictive Regimesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectLaw ; Kamu Yönetimien_US
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleOlağanüstü hal rejimlerinde kamu özgürlüklerinin durdurulmasıen_US
dc.title.alternativeThe Derogation power of the state during the emargency regimeen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kamu Hukuku Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage98en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster