Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDurukan, Tülin
dc.contributor.authorDemirkol, İsa
dc.date.accessioned2021-01-16T19:01:09Z
dc.date.available2021-01-16T19:01:09Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15339
dc.descriptionYÖK Tez ID: 249686en_US
dc.description.abstractKüresellesme iç ve dıs pazar kavramları arasındaki ayrımı ortadan kaldırmasına sebep olmustur. Dolayısıyla rekabetin çok yoğun olarak yasandığı bütün piyasalarda pek çok ürünün olması ve bu ürünlerin kalite ve benzerlik yönünden birbirine çok yaklasması, farkların ortadan kalkması, ticari hayatta artan tüketici ihtiyaç ve beklentilerinin üst düzeyde karsılanabilmesinin yanı sıra marka olmak ya da markalasmak, değisen rekabet kosulları içinde, ulusal veya uluslararası ticarette basarılı olmanın önemli faktörlerinden biri olmustur. Dolayısıyla günümüzde markalasma, rekabet stratejilerinin önemli bir öznesi kabul edilmektedir. Günümüzde marka yönetimi çalısmalarının, hızlı tükettim malları kategorisinden hizmet sektörüne kadar oldukça genis bir alanda kullanıldığı görülmektedir. Hangi sektörde olursa olsun, ürünlerin marka yönetimi çalısmaları ile rakiplerinden daha güçlü bir konuma geldiği fark edilmistir. Bu nedenle bilinçli firmaların markaya yatırım yaptıktan sonra, markalasma sürecini markalarını koruyacak ve güçlendirecek sekilde yönetmeleri, bunu profesyonel bir sekilde yapmak için uzman kisilerle çalısmaları gerekmektedir. ?Markaların Finansmanı? adlı tez çalısmasında tezimizin birinci bölümünde, marka ve markalasma konusu açıklanarak markanın geçmisten günümüze tarihsel gelisimi, markanın ölçümlenmesi ve denkliği, güçlü bir markanın olusumu ve küresel rekabet stratejileri unsurlarını belirleyerek, bu sistemin teorik yapısı belirlenmeye çalısılmıstır. ?kinci bölümünde; finansal planlama, kısa ve uzun vadeli finansman anlayısının teknik alt yapısı ve isleyis yöntemleri anlatılmıstır. Üçüncü bölümde ise, kendini marka olarak kabul eden sirketlerin marka olmak için ne kadar sermaye ayırdıkları ve hangi tür finansman kaynaklarını kullandıkları incelenmesi sonucu ortaya çıkan tespitler ve yorumlar istatistiksel teknikler kullanılarak açıklanmaya çalısılmıstır.en_US
dc.description.abstractGlobalization caused the difference between internal and external market concepts to be removed. Therefore, presence of lots of products in the markets, in which a very intense competition is being experienced, and being these products very close to each other in connection with quality and similarity, removal of differences, coverage of increasing needs and expectations of consumers at high level within the business life as well as being a brand or becoming a brand are some of the important factors for success in national and international business within the changing competition conditions. Thus, becoming a brand is now being deemed as an important subject of the competition strategies. Today one can see that brand management studies are being used within a wide area from rapid consumables category to service sector. Independent from the sector, it is realized that products are reaching to a stronger position than their competitors with brand management studies. Therefore, it is being advocated that conscious firms should collaborate with specialized persons in order to professionally perform management of branding process so as to protect and strengthen their brands after investing to the brand. In the thesis study, named ?Finance of Brands?, during the first section of our thesis, brand and branding issues are described and historical background of brands, measurement and equivalency of brands, establishment of a strong brand and factors of global competition strategies are determined, and theoretical structure of this system is tried to be determined. During the second section, financial planning, technical substructure and operation methods of short and long term financial understanding are explained. During the third section, determinations and remarks, derived as a result of inspection of how much finance has been allocated for being a brand and which type of financial resources have been used by the companies, who deem themselves as a brand, are tried to be explained by using statistical techniques.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMarkaların finansmanıen_US
dc.title.alternativeThe finance of brandsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage148en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster