Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYıldız, Ekrem
dc.contributor.authorYıldırım, Ercüment
dc.date.accessioned2021-01-16T19:01:11Z
dc.date.available2021-01-16T19:01:11Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.uriBu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15364
dc.descriptionYÖK Tez ID: 107003en_US
dc.description.abstractÖZET Ülkemizde mobilya sektöründeki pazarlama faaliyetleri, pazarın verimliliği gözönünde bulundurularak, üretici firmaların kendi bölge müdürlükleri veya toptancılar kanalıyla yapılmaktadır. Burada amaç, nihai tüketiciye hitap eden perakende satış noktalarına en verimli şekilde ulaşmaktır. Rekabetin çok yoğun olduğu bu sektörde marka, ve firma imajını oluşturmak için kullanılan en önemli faktör, reklam ve promosyonlardır. Bölge müdürlükleri ve toptancılar altında çalışan perakende satış noktalan kendi çabalarıyla reklam ve tanıtım faaliyetlerine katılmakladırlar. Ancak bunlar dar bir bütçe ile gerçekleştirildikleri için mahalli bazda kalmaktadırlar. Bu çalışmada, genel olarak dağıtım ve reklam konulan incelenirken, perakende bazda faaliyet gösteren 83 firma üzerinde bir araştırma yapılmış ve bu firmaların üreticinin genel reklam politikasına olan yaklaşımları ölçülmüştür. Araştırma sonucunda genel reklamların, bayilerin satışlarını artırdığı ve müşteri - bayi arasında daha olumlu ilişkiler kurulmasını sağladığı tespit edilmiştir. Bu durumda mağazalarda çalışan satış personelinin nihai reklamlar kanalıyla, ürün hakkında bilgi alan nihai tüketici ile daha kolay ve olumlu ilişkiler kurduğu, ayrıca müşteriyi ikna etme konusunda daha az zorluk çektikleri tesbit edilmiştir. Yukarıdaki tespitlerle birlikte reklam çalışmalarında faydalanılacak reklam ajansı konusunda da seçici olmak gerektiği, profesyonel firmaların kullanılması zorunluluğu ve başla TV olmak üzere etkili medya araçlarının seçiminin önemi ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractABSTRACT According lo productivity of furniture market, marketing activities can be divided into two groups. i.e. manufacturers their own regional directorate or whole-salers.The purpose. in both groups. is to react to the end-users as effective as possible. In order to establish a well knawn trade mark and lo create a respectable business image two factors are of thai importance, i.e. advertising and promotion. Sub-dealers alhat are connected lo the regional directorates an a whole-salers carry out their own advertising and promation activities. However, due to their certain limited budget the activities are of lokal nature. In order to test the effect of distribution and marketing activities of the manufacturers and whole-salers on re-sellers 83 questioners sent to the re-sellers. It is realied that the advertising and promotion activities of the formers have an important influence on the re-sellers* salers. i.e. both the number and amount of sales are influenced by the formers' activities. It is also known that such activitres play an importan role on the re-sellers and their customers relations. Due to these activities, the end-users become informed users. Therefore, a well established relation between the re-sellers and their customers can be formed. Further,it is observed thai choosing the right advertising ageney is of vital importance.The agencies should be professionals and the medium of advertising, i.e. TV, radio etc. is important. IIen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleÜretici işletmelerde reklam (Mobilya sektörü bayiilerinde bir araştırma)en_US
dc.title.alternativeAdvertising in production firms (A survey in furniture resellers)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage83en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster