Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydoğan, İsmail
dc.contributor.authorArabacı, Sibel
dc.date.accessioned2021-01-16T19:01:24Z
dc.date.available2021-01-16T19:01:24Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15498
dc.descriptionYÖK Tez ID: 572766en_US
dc.description.abstractÖZET ARABACI, Sibel Okul Yönetiminde Ahlak Olgusu, Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale, 2019 Yönetim ve ahlak kavramının geçmişi insanlığın varoluşu kadar eskidir. Çünkü her iki kavram da insan ilişkileriyle ilgilidir. Günümüzde insan ilişkileri artmış ve daha da karmaşıklaşmıştır. Ahlak; toplumsal düzenin sürdürülmesi için olmazsa olmazlardandır. Toplumlarda her geçen gün önemi artan ahlak kavramı okul yönetimi alanında da çok önemli bir yere sahiptir. Çünkü okullar bir toplumun geleceğinin inşa edildiği yerlerdir. Bu nedenle okul yöneticileri, okulların amaçlarını gerçekleştirmek için ahlak kavramına önem vermelidir. Ayrıca okul yöneticileri birtakım ahlaki niteliklere sahip olmalı ve okulları yönetirken bu ahlaki ilkeler doğrultusunda hareket etmelidirler. Yönetici davranışları okullarda ahlakın oluşumunda büyük bir öneme sahiptir. Bu sebeplerden dolayı, bu çalışmanın amacı yönetim ve ahlak kavramlarını inceleyerek ahlak olgusunun yönetimin bir alt alanı olan okul yönetiminde gerekliliğini ortaya çıkarmaktır. Bu amaç doğrultusunda okul yöneticisinde bulunması gereken ahlaki nitelikler açıklanmıştır. Çalışmada ilk olarak yönetim kavramı tanımlanmış, bununla birlikte yönetim kuramları ve yönetimin eğitim yönetimi, okul yönetimi ve sınıf yönetimi boyutları ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ahlak, etik, değer kavramı ve değerler eğitimi konuları ele alınmıştır. Çalışmanın dördüncü bölümünde okul yönetiminde ahlak olgusu ve okul yöneticisinde bulunması gereken ahlaki niteliklere değinilmiştir. Araştırmanın sonunda, ahlak kavramının insan davranışlarına yön veren bir yapıya sahip olduğu ve uğraşısı insan olan okulların yönetiminde çok önemli bir yere sahip olduğuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Yönetim, Ahlak, Ahlaki nitelik, Okul yöneticisi.en_US
dc.description.abstractABSTRACT ARABACI, Sibel Morality Fact In School Administration, Master's Thesis, Kırıkkale, 2019 The past of management and morality concepts are as ancient as the human existence. Because both of these concepts concern about human relations. Today, human relations has increased and become more complicate. The morality is an indispensable must for maintaining the social order. The morality concept whose significance increases day by day has a considerable fact in school's administration field.. Because schools are the places which a society's future is created. Therefore, school administrators should notice morality concept in order to achieve school's aims. Also school administrators should have a number of moral principles and behave according to these principles while administering the school. Administrator behaviors are a major importance in the formation of morality in school. Due to these reasons; the aim of this study is to determine the necessity of morality in school administration by analysing administration and morality concepts. In accordance with this aim; morality principles which are necessary for aschool administratos are clarified in this study. In the study firstly, the concept of administration was clarified. In addition, administration theories, the aspects of administration such as education administration, school administration and classroom management were explained. In the third part; morality, ethic and moral issues were explained. In the fourth part of the study, morality concept in school administration and school administrator's morality principles were mentioned. As a result of the research, it is found that morality leads the people's behaviors and it has a significant role in school's administration which concerns with the human. Key Words:Administration, Morality, Morality Principles, School Administratoren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yönetiminde ahlak olgusuen_US
dc.title.alternativeMorality fact in school administrationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage96en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster