Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTaş, Ali
dc.contributor.authorYılmaz, Mustafa
dc.date.accessioned2021-01-16T19:01:26Z
dc.date.available2021-01-16T19:01:26Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15513
dc.descriptionYÖK Tez ID: 569298en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, okul yöneticilerinin bilişim teknolojilerini kullanımına ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada, 2016-2017 öğretim yılında Kırşehir'de Merkez, Mucur ve Kaman ilçelerinde ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan 457 öğretmen ile görüşülmüştür. Bu çalışma, betimsel bir araştırma niteliğindedir. Tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından, araştırmanın bağımsız değişkenleri hakkında bilgi toplamaya yönelik geliştirilen "Kişisel Bilgi Formu" ve okul yöneticilerinin bilişim teknolojilerini kullanımına ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemek için araştırmacı tarafından geliştirilen ölçekten faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda ulaşılan veriler üzerinde, aritmetik ortalama ( X ), standart sapma (Ss), t testi, LSD çoklu karşılaştırma, Varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Anlamlılık testleri için p<.05 düzeyi yeterli görülmüştür. Araştırmada ulaşılan verilere göre, yaş ve okul kademe grupları arasında bilişim teknolojilerini, okul yöneticilerinin kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri puanı bakımından istatistiksel anlamlı farklılık görülmüştür. Okul kademesi ortaokul olanların bilişim teknolojilerini, okul yöneticilerinin kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri puanının daha yüksek olduğu saptanmıştır. Bunun yanı sıra cinsiyet, branş, okulda çalışma süresi ve meslekte çalışma süresi grupları arasında bilişim teknolojilerini, okul yöneticilerinin kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri puanı bakımından istatistiksel anlamlı farklılık görülmemiştir. Bilişim Teknolojileri konusunda yetersiz olan müdürler ve öğretmenler, MEB tarafından düzenlenen ya da özel kurumlarca düzenlenen seminer ve toplantılara katılarak bu konuda kendilerini geliştirebilirler. Okulların teknoloji altyapıları uygun değil ise bu konuda iyileştirici çalışmalar yapılmalı mümkün olduğunca bilişim teknolojilerini yakından takip etmeye çalışılmalıdır.en_US
dc.description.abstractIn this research, it was aimed to determine teachers' opinions on the use of information technologies by school administrators. In the study, 457 teachers working in primary and secondary schools in the districts of Central Mucur and Kaman in Kırşehir were interviewed during 2016-2017 academic year. This study is a descriptive research. It is carried out by scanning model. "Personal Information Form" scale to define teachers' opinions about school principal's using information technology developed by the researcher have been used in order to gather data about the independent variables of the research. Arithmetic mean (M), standard deviation (SD), t test, variance analysis (ANOVA), and LSD test have been applied on the data gathered. In the research p<.05 level has been approved for the significance tests. There was a statistically significant difference between the age groups and the school level groups in terms of the scores of teachers' opinions regarding the use of information technology by school administrators. It has been determined that middle schools have higher score on the teachers' opinions regarding the use of information technology by school administrators. In addition, there were no statistically significant differences in terms of teachers' opinions regarding the use of information technology by school administrators in the gender, the branch, the duration of employment at school and the working time in the profession. Principals and teachers who are inadequate in it, can improve themselves by participating in seminars and meetings organized by the Ministry of National Education or private institutions. If the technology infrastructures of the schools are not suitable, it is necessary to carry out remedial work on this subject and try to follow the information technologies as closely as possible.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleBilişim teknolojilerini okul yöneticilerinin kullanımına ilişkin öğretmen görüşlerien_US
dc.title.alternativeTeacher views on the use of information technologies by school administratorsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage132en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster