Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkbaş, Oktay
dc.contributor.authorKeleş, Hanım Aslan
dc.date.accessioned2021-01-16T19:01:28Z
dc.date.available2021-01-16T19:01:28Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15534
dc.descriptionYÖK Tez ID: 571300en_US
dc.description.abstractASLAN KELEŞ, Hanım, Yönetici ve sınıf öğretmenlerine yönelik düzenlenen hizmet içi eğitimlerin değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale, 2019. Bu araştırma, Milli Eğitim Bakanlığı ve farklı kurumlar tarafından yönetici ve öğretmenlere sunulan hizmet içi eğitimin etkililiğini ve verimliliğini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya 2012-2013 eğitim öğretim yılında Ankara ili Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı Mamak ilçesinde görev yapan 439 yönetici ve öğretmen ile 2017-2018 eğitim öğretim yılında Bursa ili Millî Eğitim Bakanlığı Yıldırım ilçesine bağlı ilkokullarda görev yapan 20 sınıf öğretmeni katılmıştır. Bu araştırmada, nitel ve nicel veri toplanma yöntemlerinin beraber kullanıldığı karma yöntem kullanılmıştır. Verilerin toplanması Hizmet İçi Eğitim Uygulamalarını Değerlendirme Anketi'nden ve Öğretmen Görüşme Formu ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen nitel veriler betimsel analizden, nicel veriler ise aritmetik ortalama, bağımsız gruplar t testi ve tek yönlü varyans analizi (Anova ) ile analiz edilmiştir. Araştırma bulgularında yönetici ve öğretmenler, hizmet içi eğitimin yenilikleri yakından takip etme, çağımız için gerekli olması, bilimsel, teknolojik ve toplumsal alandaki gelişmelere ayak uydurma, eğitim alanındaki yenilik ve gelişmelerin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları kazandırma yönünden önem taşıdığı belirtilmiştir. Ayrıca mesleki yeterlilik açısından hizmet öncesi eğitimden doğan eksiklikleri tamamlama, eğitim sistemine uyumunu sağlama, eğitim sisteminin etkililiğini ve verimliliğini sağlama açısından da önemli bulunmuştur. Araştırmaya katılanların hizmet içi eğitimin uygulanma zamanı, katılımcı sayısı, ortam, ihtiyaç duyulan eğitim, uygun yöntem ve teknik, uygun araç-gereç, amaçlanan bilgi ve beceri kazandırılması, katılımcıların önerilerinin önemsenmesi, objektif kriterlere göre değerlendirme yapılması konularında hizmet içi eğitim uygulamalarını yeterli görmemektedir. Anahtar Kelimeler: Hizmet İçi Eğitim, Öğretmen, Yöneticien_US
dc.description.abstractASLAN KELEŞ, Hanım, Evaluation of in-service training organized by the manager of Education administrators and teachers, Master Thesis, Kırıkkale, 2019. This research was conducted to evaluate the effectiveness and efficiency of in-service training offered to administrators and teachers by the Ministry of National Education and different institutions. 439 administrators and teachers working in Mamak district of the Ministry of National Education of Ankara province in 2012-2013 academic year and 20 primary school teachers working in primary schools of Yıldırım district of Bursa Ministry of National Education in 2017-2018 academic year participated in the study. In this research, mixed method, which uses qualitative and quantitative data collection methods, is used. Data were collected from the In-Service Training Practices Evaluation Questionnaire and Teacher Interview Form . The qualitative data obtained from the research were analyzed by using descriptive analysis and quantitative data were analyzed by using arithmetic mean, independent sample t test and one-way analysis of variance (Anova). In the findings of the research, administrators and teachers stated that in-service training is important in terms of following the innovations closely, being necessary for our age, keeping up with the developments in the scientific, technological and social fields, and gaining the knowledge, skills and behaviors required by the innovations and developments in the field of education. In addition, it was found important in terms of completing the deficiencies arising from pre-service training in terms of professional competence, adaptation to the education system, and ensuring the effectiveness and efficiency of the education system. The in-service training practices of the participants do not consider in-service training to be sufficient in terms of the time of application of in-service training, the number of participants, the environment, the training required, appropriate methods and techniques, appropriate tools, the aim of gaining the necessary knowledge and skills, caring for the suggestions of the participants and making evaluations according to objective criteria. Keywords: In-service Training, Teacher, Administratoren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleYönetici ve sınıf öğretmenlerine yönelik düzenlenen hizmet içi eğitimlerin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of in-service training organized by the manager of education administrators and teachersen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage105en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster