Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTaş, Ali
dc.contributor.authorCankar, Bilgin
dc.date.accessioned2021-01-16T19:01:30Z
dc.date.available2021-01-16T19:01:30Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15547
dc.descriptionYÖK Tez ID: 477517en_US
dc.description.abstractKırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Eğitim Yönetimi ve Denetimi Alanında Yüksek Lisans Tezi olarak hazırlanan bu çalışmanın konusu "Milli Eğitim Bakanları ve Eğitim Faaliyetleri (1999 - 2016)"dır. Yakın tarihte siyasi anlamda önemli değişiklikler meydana gelmiştir. 1999 yılında koalisyon hükümeti ile yönetilen bir ülkeden; 2001 yılında kurulan 2002 yılında yapılan genel seçimlerle tek başına iktidara gelerek 2016 yılına kadar tek başına aynı parti tarafından yönetilen ülkeye geçilmiştir. Adalet ve Kalkınma Partisi, en son yapılan 1 Kasım 2015 seçimlerde yine iktidarda kalmayı başararak 2002 yılından 2016 yılına kadar 14 yıl tek başına ülkeyi yönetmiştir. 1999 yılında farklı düşünceye sahip üç siyasi parti (Demokrat Sol Parti - Milliyetçi Hareket Partisi - Anavatan Partisi) eğitim konusunda tek söylem oluşturmaya çalışırken; tek başına iktidarda olmasına rağmen Adalet ve Kalkınma Partisi, farklı sebeplerle 4 ayrı hükümet kurmuş ve bunlar içerisinde de politika ve uygulama meydana gelmiştir. İncelemeye alınan dönemlerde kurulan hükümetlerin eğitimle ilgili görüşleri birbirinden farklıdır. 1999 yılında kurulan 57. Hükümet Programında: "Eğitime ve gençliğe yatırım, ülkenin geleceğine yapılan yatırımdır. Türkiye eğitimle ilgili atılımlarını ve yatırımlarını kararlılıkla sürdürecektir. İlk, orta ve yükseköğretimde, çağdaş iletişim ve bilgi teknolojileri en geniş ölçüde değerlendirilerek ve öğrenci yurtları hızla yaygınlaştırılarak, eğitimde olanak eşitliği sağlanacaktır. Sekiz yıllık kesintisiz ve zorunlu ilköğretim uygulamasına devam edilecektir" ifadeleri benimsenirken 2002 yılında kurulan 58. Hükümet Programında "Eğitim ve öğrenim hakkının kullanılmasının önündeki engellerin kaldırılması, eğitim hayat boyu sürecek bir süreç olarak kabul ve teşvik edilerek, kademeler arasında yatay ve dikey geçiş imkânların sağlanması" benimsenerek farklı bir eğitim anlayışının uygulayacağı belirtilmiştir. Koalisyon dönemi ile başlayan ve tek başına iktidarla devam eden 16 yıl içerisinde 8 hükümet değişikliği olmuş ve bu dönemde 7 ayrı Milli Eğitim Bakanı görev yapmıştır. Çalışma beş ana başlık altında toplanmıştır: Birinci bölümde problem, araştırmanın amacı, önemi, kapsamı ve sınırlılıkları açıklanmış; konularla ilgili kavramlar tanımlanmıştır. İkinci bölümde kavramsal çerçeve açıklanmış, teşkilat yapısı ve tarihsel gelişimi incelenmiştir. Üçüncü bölümde çalışmada kullanılan yöntem ve teknikler ve kuramsal çerçeve açıklanmıştır. Dördüncü bölümde kurulan hükümetlerin seçim beyannamelerinde, parti programlarında ve hükümet programlarımda eğitimle ilgili bilgilere ve 1999 - 2016 yılları arasında görev yapan Milli Eğitim Bakanlarının eğitim - öğretim, personel istihdamı, teşkilat yapısı, bütçe kullanımı, eğitimin yapılandırılması ve inşaat - emlak alanı ile ilgili yapılan çalışmalar ve diğer eğitim faaliyetleri incelenmiştir. Beşinci bölümde yapılan çalışmalar hakkında tartışma yapılmış, öneriler aktarılmıştır. Anahtar Kelimeler: Milli Eğitim, Milli Eğitim Bakanları, Hükümet Programları, Parti Programlarında Eğitim.en_US
dc.description.abstractThis thesis is prepared by the Kırıkkale University, Institute of Social Sciences Educational Sciences Department of Educational Administration and Supervision Department as a Master of Art thesis. This thesis study subject is the "Ministers of Education and Training Activities (1999- 2016)" In our recent history significant changes have occurred in the political sense. From a country ruled by a coalition government in 1999,to one with the establishment of a new political party in 2001 and in the elections held in 2002 forming a majority government. This Party who has been in government since being elected in 2002 has ruled and obtained victory in the elections for 14 years. Recently it has allso gained victory in the elections held in November of 2015. The ruling party is called the Justice and Development Party (AK PARTY). Prior to the formation of the Ak Party Majority Government in 2002, the previous colation government which consisted of the (DSP- MHP- ANAP) with greatly varying political views on the issue of education policy and direction has appeared to ensure a uniform direction, In Comparison The AK PARTY although it formed a majority at all 4 elections and formed government on four different occasions on the Education policy the direction and approach has appeared to be varying. We examined that this period founded government's opinions about education are different from each other. Founded in 1999, 57. Government, related to education "Education and investing in youth is investing in the future of the country. Turkey will resolutely continue the educational break throughs and investments. Primary, middle and high school education, modern communication and information Technologies widely evaluating and rapidly expanding dormitories will be provided equal opportunities on education" Coalition Government's programme expressed: " Eight years will continue uninterrupted and compulsory primary application " on the contrary 58. Government expressed: "The Government of obstacles to the exercise of the right to education and training will be removed, as a process of education life long and by encouraging, step between horizontal and vertical transfer opportunities will be provided".It stated by including the expression to apply a different approach to education. Starting with the Coalition in and followed by stand-alone power continuing changes have occurred in this 16 year period including the change of eight government ministers of which 7 served separately. Studies are grouped under five main headings: In the first part problem, the purpose of their research, importance, limitations and methods used to disclosure; The concept will be defined on the issues. In the second part ,corceptual framework is explained organizational structure and historical development are recearched. In the third part the methods and techniques used in the study. Also Theoretical framework is explained. In the fourth chapter established in the statutes of the government , party programs and information about education in my government program and 1999 who served between 2016 Education Ministers of education - training, staffing, organizational structure, budget usage, configuration, training and construction - which are related to real estate field studies and other educational activities will be examined. In the fifth chapter there are debates about studies and suggestions. Keywords: National Education, Ministers of National Education, Government Programmes, Education at Party Programmes.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Training ; Kamu Yönetimien_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleMilli eğitim bakanları ve eğitim faaliyetleri (1999-2016)en_US
dc.title.alternativeMinisters of education and educational activities (1999-2016)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage294en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster