Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAslan, Sevda
dc.contributor.authorGüven, Resul
dc.date.accessioned2021-01-16T19:01:31Z
dc.date.available2021-01-16T19:01:31Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15556
dc.descriptionYÖK Tez ID: 308670en_US
dc.description.abstractBu araştırma ile ilköğretim kurumlarının denetiminden sorumlu olan İlköğretim müfettişlerinin, (eğitim müfettişlerinin) rehberlik ve denetimlerinde sergiledikleri tutum ve davranışlarına karşın, sınıf öğretmenlerinin görüşleri saptanmış ve bu sorunlara çözüm önerileri getirilmeye çalışılmıştır.Daha önce bu alanda ilköğretim öğretmenlerinin tamamını kapsayacak şekilde eğitim müfettişlerinin ya rehberlik etkinliklerinden, ya da denetim etkinliklerinden oluşan bir çalışma yapılmıştır. Bu çalışma ise; eğitim müfettişlerinin rehberlik ve denetim etkinliklerinin tümünü kapsayacak şekilde sadece sınıf öğretmenlerinin görüşleriyle oluşmuştur.Sınıf öğretmenlerinin, hem görev yaptıkları okulların çeşitliliği (Birleştirilmiş sınıflı okullar, Taşıma merkezi okullar, İl-İlçe merkez okulları), hem mezun oldukları lisans programlarındaki çeşitlilik (Eğitim Enstitüsü, Eğitim Fakültesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Mühendislik Fakülteleri gibi), hem de mevcut öğretmen kadroları içerisinde büyük bir orana sahip olması, beni bu araştırmaya sevk etti.Araştırmada önce eğitim müfettişlerinin ilköğretim okullarındaki öğretmenlerin rehberlik ve denetim etkinlikleri hakkında ilgili kaynaklar taranmış elde edilen bulgular doğrultusunda ilgili uzman görüşleri de alınarak ölçek formu hazırlanmış ve anket formu örnekleme alınan sınıf öğretmenlerine uygulanarak onların görüşlerine yer verilmiştir. Araştırmada tarama modeli uygulanmıştır. Araştırma 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Yozgat merkez ilçe ve köy/kasaba ilköğretim okullarında görev yapan 258 sınıf öğretmeninin görüşleri doğrultusunda hazırlanmıştır. Anket formu üç ana bölümden oluşmuştur. I.bölümde; İlköğretim sınıf öğretmenlerinin kişisel bilgilerini içeren 5 maddeden, II. bölümde İlköğretim müfettişlerinin rehberlik sürecindeki rehberlik rollerine ilişkin 27 maddeden, III. bölümde ise ilköğretim müfettişlerinin denetim sürecindeki denetim rollerine ilişkin 21 maddeden oluşan sorular yer almaktadır. Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin eğitim müfettişlerinin davranışlarına ilişkin algı ve beklentileri, okulun bulunduğu yer, cinsiyet, mesleki kıdem, mezun olunan lisans programı ve eğitim durumu değişkenleri arasındaki ilişkiler saptanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın sonucunda; İlköğretim müfettişlerinin rehberlik etkinliklerinin, sınıf öğretmenlerinin algılarına ilişkin görüşleri ?kısmen? düzeyinde, eğitim müfettişlerinin denetim etkinliklerinin, sınıf öğretmenlerinin algılarına ilişkin görüşleri ?nadiren? düzeyinde olduğu görülmüştür. Ayrıca; eğitim müfettişlerinin rehberlik etkinliklerinin, sınıf öğretmenlerinin algılarına ilişkin görüşlerinin görev yaptıkları okul değişkenine göre aralarında anlamlı bir farklılık olduğu, eğitim müfettişlerinin denetim etkinliklerinin, sınıf öğretmenlerinin algılarına ilişkin görüşlerinin görev yaptıkları okul değişkenine göre aralarında anlamlı bir farklılığın olmadığı görülmüştür. Araştırmada elde edilen sonuçlar, öğretmenlere ve eğitim müfettişlerine sunulmuş ve bu hususta önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Eğitim Müfettişi, Sınıf Öğretmeni, Rehberlik Etkinlikleri, Denetim Etkinliklerien_US
dc.description.abstractBy this research, visions of primary school teachers, against to manners and behaviors of Primary School inspectors who have responsibility in guidance and inspection, are recorded and it is tried to suggest solutions to these problems. Before, in this area, a study, including all primary school teachers, that consists of either guidance activities or inspector activities of primary inspectors (education inspectors) was conducted. As for this studying; it was formed only by visions of primary school teachers which covered all guidance and inspection activities. Both the varieties of schools of teachers (schools with unified classrooms, carrying centered schools, city-country centrium schools) and the variety of schools they are graduated from (such as Education Institute, Education Faculty, Science-Education Faculty, Engineering Faculty) and that they compose a high ratio of primary teachers, all these reasons, dispatched me doing this research. Firstly in the research, sources about the manners and behaviors of inspectors in guidance and inspection have been thoroughly revised, and with respect to the data gathered by taking visions of experts forms were prepared and applied to the teachers and their opinions took place in the study. In this research scanning model has been adopted. This research has been prepared according to the opinions of two hundred and fifty-eight teachers who work in Yozgat center, country, town primary schools in 2009-2010 education academic years. Survey part consists of three main parts. There are questions; in the first part five questions including information about their personal information; in the second part twenty-seven questions which are related to the guidance role of education inspectors in the process of guidance; in the third part, related to inspection process in the inspection processes and with twenty-one steps. In this study, the relationship among the variables of primary teachers? sensation and expectations against the inspectors, the place of a school, gender, occupation seniority, bachelor?s degrees that the teachers graduated from, and education conditions have been tried to diagnosed. In conclusion of the study, it has been observed that the visions of inspectors? guidance activities about primary school teachers? conceptions are at the level of ?partly? and the visions of primary school inspectors? (education inspectors?) inspection activities about primary school teachers? conceptions are at the level of ?rarely?. Besides, it is understood that according to the variable of the school they work in and the visions of inspectors? guidance activities about primary school teachers? conceptions; there is a meaningful difference between them. However, there is not a meaningful difference between them according to the variable of schools which they work in the visions of inspectors? inspection activities about primary school teachers? conceptions. Results obtained from the study have been presented to teachers and education inspectors and some suggestions have been made in this subject.KEY WORDS: Education Inspector, Primary School Teacher, Guidance Activities, Inspection Activitiesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin rehberlik ve denetim sürecine ilişkin görüşleri ( Yozgat ili örneği )en_US
dc.title.alternativeIn conclusion of the study, it has been observed that the visions of inspectors? guidance activities about primary school teachers?en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage126en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster