Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorArslan, Y.Metin
dc.contributor.authorVezne, Rabia
dc.date.accessioned2021-01-16T19:01:35Z
dc.date.available2021-01-16T19:01:35Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15583
dc.descriptionYÖK Tez ID: 190686en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ngilizce öğretmenlerinin ilköğretim müfettişlerinin rehberlikhizmetinden yararlanma düzeyini belirlemektir. Bu amaçla ilköğretim okullarında görevyapan ngilizce öğretmenlerinin ve ilköğretim müfettişlerinin görüşlerine başvurulmuştur.ngilizce öğretmenlerinin, görüşlerinin cinsiyet, mezun oldukları okul ve mesleki kıdemdurumlarına göre farklılık gösterip göstermedikleri saptanmaya çalışılmıştır. Ayrıcaaraştırmaya katılan müfettiş ve öğretmenlerin görüşleri arasında anlamlı bir fark olupolmadığı incelenmiştir.Tarama modelinin kullanıldığı betimsel bir çalışma olan bu araştırmada araştırmacınıngeliştirdiği 18 maddeden oluşan veri toplama aracı kullanılmıştır. Veri toplama aracı beşlilikert tipindedir. Araştırmada ilköğretim müfettişleri ve ngilizce öğretmenlerinin görüşlerialınmıştır. Buna göre ngilizce öğretmenlerinin görüşlerinin cinsiyet (kadın-erkek), mezuniyetdurumu ( ngilizce öğretmenliği- diğer) ve mesleki kıdem değişkenlerine göre anlamlı birfarklılık gösterip göstermediği incelenmiştir.Araştırmanın evrenini Antalya li Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde görevyapmakta olan 563 ngilizce öğretmeni ve 69 ilköğretim müfettişi oluşturmaktadır.Araştırmaya katılacak olan öğretmenler şans (random) yöntemiyle seçilmiş ve Antalya liBüyükşehir Belediyesi sınırları içinde bulunan 173 ilköğretim okuluna veri toplama aracıdağıtılmıştır. Öğretmenlerden dönen 170, ilköğretim müfettişlerinden dönen 45 veri toplamaaracı değerlendirmeye alınmıştır.Araştırma verilerinin istatistiksel analizinde frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama( x ), standart sapma (ss), t-testi ve scheffe testi kullanılmıştır. Farklılıkların test edilmesindeanlamlılık düzeyi yüzde beş (α =.05) olarak kabul edilmiştir. Elde edilen veriler SPSSprogramında çözümlenmiştir.Araştırma altı bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; araştırmanın problemitanımlanmış, alt problemleri belirlenmiş, önemi açıklanmış, sınırlılıkları belirlenip araştırmaile ilgili tanımlara yer verilmiştir. kinci bölümde; problemin daha iyi anlaşılabilmesi içindenetim, ilköğretim müfettişleri ve ilköğretim müfettişlerinin rehberlik görevleri ile ilgiliaçıklamalar yapılmış ve ilköğretimde yabancı dil öğretmede karşılaşılan sorunlar ile ilgilibilgi verilmiştir. Üçüncü bölümde; konuya ilişkin yurt içi ve yurt dışında yapılmış olanaraştırmalar hakkında bilgi verilmiştir. Dördüncü bölümde; araştırma yapılırken uygulananyönteme değinilmiştir. Beşinci bölümde; araştırma sonucunda elde edilen bulgular açıklanmışve elde edilen bulguların analizi yapılmıştır. Altıncı bölümde ise araştırmadan elde edilensonuçlar ve konu ile ilgili yapılan önerilere yer verilmiştir.Araştırma bulguları aşağıda sunulmuştur:1) lköğretim müfettişlerinin ngilizce öğretmenlerine yaptığı rehberlik hizmetineilişkin, ngilizce öğretmenleri olumlu bir görüşe sahip değillerdir. ngilizce öğretmenlerininbüyük bir çoğunluğu müfettişlerin beklenen rehberliği yapmadığı görüşündedir.2) lköğretim müfettişlerinin ngilizce öğretmenlerine yaptığı rehberlik hizmetineilişkin, ngilizce öğretmenlerinin görüşleri cinsiyetlerine, mezuniyet durumlarına ve meslekikıdemlerine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir.3) lköğretim müfettişleri ngilizce öğretmenlerine yönelik rehberlik çalışmalarınınverimli ve olumlu olduğu görüşüne sahiptirler. lköğretim müfettişleri, müfettişlerin rehberlikyapması beklenen konularda beklenen rehberliği yaptığı görüşündedirler.4) lköğretim müfettişlerinin ngilizce öğretmenlerine yaptığı rehberlik hizmetineilişkin, müfettişlerin ve öğretmenlerin görüşleri birbiriyle benzerlik göstermemektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine how much benefit English Teachers gain fromPrimary School Inspectors? guidance. Therefore, the opinions of Primary School Inspectorsand English Teachers are taken. It is tried to be determined whether there is a meaningfuldifference between English Teachers? opinions according to their sex, educationalbackground, and length of service. It is also tried to be determined whether there is ameaningful difference between the opinions of Primary School Inspectors and EnglishTeachers.In this descriptive study, a 18-item questionnaire which is prepared by the researcheris used. The questionnaire is a-five-scaled likert. In the research, the inspectors and teachersopinions are taken. Accordingly, it is analyzed if teachers? opinions show a differenceaccording to their sex (female-male), educational background (English Language Teaching-Others), and length of service.The target population of the study consisted of 69 Primary School Inspectors and 563English teachers who work in the city centre of Antalya in the 2004-2005 education year. Thesample group of teachers in this research is selected randomly. The questionnaire isdistributed to 173 primary schools in the city centre and 170 questionnaires are used in theresearch. 45 questionnaires which are distributed to Primary School Inspectors are used in theresearch.To analyse the data collected in connection with the aim of the study, some statisticaltechniques were used such as; frequency, percentage, mean, standard deviation, t test, oneway ANOVA, and scheffe test. In testing the significance of differences, significance level saccepted as α =.05. The data are analyzed in SPSS program.The study contains six chapters. In the first chapter, the problem of the research isidentified, sub-problems are determined, the importance of the study is explained, therestriction is determined, and definitions about the study are given. In the second chapter,explanations about supervision, guidance in supervision, primary school inspectors, and theirguidance roles are given, and information about problems of teaching English in primaryschools is given. In the third chapter, the information about similar researches which are madein Turkey and other countries are given. In the fourth chapter, the method of the study isexplained. In the fifth chapter, the findings are explained and the analyze of the findings aredone. In the sixth chapter, the result of the study and the suggestions about the subject isgiven.The findings of the study are as the following:1) It is stated that English teachers don?t agree with the fact that inspectors? guidanceis enough for the teachers.2) There aren?t meaningful differences between the opinions of teachers according totheir sex, educational background, lenght of service.3) It is stated that Primary School Inspectors agree with the fact that inspectors?guidance is enough for the teachers.4) There are meaningful differences between the opinions of the teachers and theinspectors.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Training ; Siyasal Bilimleren_US
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.titleİlköğretim okullarındaki İngilizce öğretmenlerinin ilköğretim müfettişlerinin rehberlik hizmetinden yararlanma düzeyleri (Antalya ili örneği)en_US
dc.title.alternativeEnglish teachers'level of benefit from primary school supervisors' guidance serviceen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage103en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster