Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖztürk, Latif
dc.contributor.authorYıldız, Elif
dc.date.accessioned2021-01-16T19:01:40Z
dc.date.available2021-01-16T19:01:40Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15613
dc.descriptionYÖK Tez ID: 532245en_US
dc.description.abstractÇok kriterli karar verme yöntemleri birçok kriteri beraber ele alarak değerlendirilmesine imkân veren, alternatiflere değer atayarak karar vericinin en iyi kararı vermesine ya da bu alternatifleri sıralamasına imkân veren metodoljik araçtır. Çalışmada, günümüzün vazgeçilmezi olan alışveriş yapma eylemine farklı boyutlar getiren alışveriş merkezlerinin etkinlik düzeylerinin belirlenebilmesi için klasik çok kriterli karar verme yöntemleri kullanılmıştır. Bu kapsamda Eskişehir ilinde faaliyet sürdüren 4 büyük alışveriş merkezinde aktif olarak hizmet veren mağazalara uygulanan anket verileri üzerinden mağazaların daha karlı ve etkin olmalarını belirleyen faktörler 1-10 puan ölçeğine göre belirlenmiştir. Tek aşama ile ele alınan bu çalışmada klasik çok kriterli karar verme yöntemlerinden ELECTRE, TOPSIS ve VIKOR yöntemleri ile Eskişehir ilinde bulunan alışveriş merkezleri karşılaştırmalı olarak değerlendirilerek, alışveriş merkezleri sektör grubuna ayrıldığında, sektör olarak en etkin olan alışveriş merkezi tespit edilmiştir. Elde edilen analizler sonucunda her bir alışveriş merkezi kullanılan yöntemler ile birlikte sıralamalar karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Bunlara ilave yapılan uygulama sonucunda yöntemlerin alışveriş merkezi yöneticilerine daha etkin ve gerçekçi sonuçlar önerdiği görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Çok Kriterli Karar Verme, ELECTRE, TOPSIS, VIKOR, Alışveriş Merkezien_US
dc.description.abstractMulti-criteria decision-making is a methodological tool that allows decision makers to rank by assigning values to alternatives that allow them to make the best decisions or to evaluate these criteria together. In this study, classical multi-criteria decision making methods were used to determine the effectiveness levels of shopping centers that bring different dimensions to the shopping action that is indispensable for today. In this context, the factors which determine the stores to be more profitable and effective are determined according to the scale of 1-10 points through the questionnaire applied to the stores that actively serve in the 4 major shopping centers that continue to operate in Eskişehir province. In this study which is dealt with in a single stage, the classical multi-criteria decision making methods such as ELECTRE, TOPSIS and VIKOR methods and shopping centers in Eskişehir were evaluated comparatively and when shopping centers were divided into sector groups, the most effective shopping center was identified as the sector. As a result of the analyses, the rankings were evaluated comparatively with the methods used in each Shopping Center. As a result of the addition of these methods, it has been observed that the methods offer more effective and realistic results to the shopping center managers. Keywords: Multi Criteria Decision Making, ELECTRE, TOPSIS, VIKOR, Shopping Centeren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEkonometrien_US
dc.subjectEconometricsen_US
dc.subjectAkreditasyonen_US
dc.subjectAccreditation ; Hizmet kalitesien_US
dc.subjectService quality ; ISO 9001:2008en_US
dc.subjectISO 9001:2008 ; Kaliteen_US
dc.subjectQuality ; Kalite standartlarıen_US
dc.subjectQuality standards ; Kalite yönetim sistemien_US
dc.subjectQuality management system ; Kalite yönetimien_US
dc.subjectQuality management ; Müşteri ilişkileri yönetimien_US
dc.subjectCustomer relationships management ; Üniversite personelien_US
dc.subjectUniversity personnel ; İç müşterien_US
dc.subjectInternal customeren_US
dc.titleKlasik çok kriterli karar verme yöntemleri ve Eskişehir ilinde bulunan AVM'lerin performanslarının değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeClassicial multi criteria decision making methods and evaluation of the performances of shopping centers in Eskişehiren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ekonometri Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage149en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster