Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMelanlıoğlu, Deniz
dc.date.accessioned2020-06-25T14:47:06Z
dc.date.available2020-06-25T14:47:06Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationMelanlıoğlu, D. (2014). Üstbiliş Strateji Eğitiminin Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Kaygılarına Etkisi. Eğitim ve Bilim, 39(176), 107 - 119.en_US
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNMU56WTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/1562
dc.description.abstractKişisel kullandıkları beceri okuma olmasına rağmen bu becerinin pek çok değişkene göre şekillenmesi nedeniyle okuma eğitiminde istenen başarı elde edilememektedir. Bu değişkenlerden birisi de okuma kaygısıdır. Okuma kaygısının okuduğunu anlama başarısını etkilememesi için öncelikle öğrencilerin yaşadığı okuma kaygısı ve bu kaygının sebepleri değerlendirilmelidir. Öğrencilerin okuma kaygılarını gidermeye yönelik etkinliklere başlamadan önce onların kendi okuma sürecine ilişkin farkındalıklarını geliştirmek gerekir. Okumaya ilişkin farkındalığı sağlamada üstbiliş stratejilerinden de faydalanılabilir. Bu noktadan hareketle araştırmanın amacı, okuma eğitiminde üstbiliş strateji eğitiminin öğrencilerin okuma kaygıları üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırmada ön test, son test, kontrol gruplu yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Ankara'da bir devlet okulunda öğrenim görmekte olan altıncı sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında "Ortaokul Öğrencileri İçin Okuma Kaygısı Ölçeği (OOKÖ)" kullanılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında okuma eğitiminde üstbiliş stratejilerinden yararlanmanın okuma kaygısını azaltmada olumlu bir etkiye sahip olduğu anlaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÜstbiliş Strateji Eğitiminin Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Kaygılarına Etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume39en_US
dc.identifier.issue176en_US
dc.identifier.startpage107en_US
dc.identifier.endpage119en_US
dc.relation.journalEğitim ve Bilimen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster