Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDoğan, Ali Ahmet
dc.contributor.authorParlaktaş, Yener
dc.date.accessioned2021-01-16T19:03:55Z
dc.date.available2021-01-16T19:03:55Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15884
dc.descriptionYÖK Tez ID: 507653en_US
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmanın amacı ortaokul 8.sınıf öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri ile akademik başarı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmaya 2016-2017 eğitim ve öğretim yılında Kırıkkale il merkezi ve ilçelerinde bulunan ortaokullarda öğrenim gören rastgele örneklem yöntemi ile ulaşılan 334 öğrenci dâhil edilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin fiziksel aktivite düzeylerinin tespit edilmesinde Çocuklar için Fiziksel Aktivite Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizlerinde SPSS 22.0 veri analiz programında Frekans Analizi, Mann Whitney U Testi, Kruskal Wallis H Testi ve Spearman Korelasyon analizlerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonunda ortaokul öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerinin düşük olduğu, kadın öğrencilerle kıyaslandığı zaman erkek öğrencilerin daha yüksek fiziksel aktivite düzeyine sahip oldukları, söz konusu farklılığın istatistiksel açıdan anlamlı olduğu (p<0.05), bunun yanında fiziksel aktivite düzeyinin beden kitle indeksi düşük olan öğrenciler lehine anlamlı düzeyde yüksek olduğu bulunmuştur (p<0.05).Diğer demografik değişkenler açısından ele alındığı zaman ise öğrencilerin fiziksel aktivite düzeylerinin yaş, hastalık ya da fiziksel aktiviteye engel duruma sahip olma, baba mesleği, anne mesleği, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, anne ya da babanın sporla ilgilenme durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir (p>0.05).Bunun yanında öğrencilerin TEOG puanları ile fiziksel aktivite düzeyleri arasında pozitif ve düşük düzeyde bir ilişki olduğu görülmektedir (r=,038). Ancak bu ilişki istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir ilişki olmadığı sonucuna ulaşılmıştır (p>0,05). Sonuç olarak cinsiyet ve beden kitle indeksi değişkenlerinin fiziksel aktivite düzeyi üzerinde önemli birer belirleyici olduğu, diğer sosyo-demografik değişkenlerin ortaokul öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerini etkilemediği, bunun yanında fiziksel aktivite düzeyinin akademik başarının önemli bir belirleyicisi olmadığı söylenebilir. Anahtar kelimeler: Akademik başarı, fiziksel aktivite düzeyi, Ortaokul öğrencilerien_US
dc.description.abstractSUMMARY In this study, it was aimed to investigate the relationship between levels of physical activity and academic success levels of secondary school students. 334 students studying in the secondary schools of Kırıkkale province center and districts were included in the study in 2016-2017 academic year. Physical Activity Scale for Children was used to determine the physical activity levels of the students participating in the study. Frequency analysis, Mann Whitney U test, Kruskal Wallis H test and Spearman correlation analysis were utilized in SPSS 22.0 data analysis program for the statistical analysis of the data obtained in the study. As a result of the study, it was found that the physical activity levels of the secondary school students were lower and male students had higher level of physical activity compared to the female students; the difference was statistically significant (p <0.05), as well as the level of physical activity was significant for the students with low body mass index (P <0.05).When other demographic variables were considered, it was observed that the physical activity levels of the students did not show any significant difference according to age, presence of disability to disease or physical activity, father's occupation, mother's occupation, mother's educational status and father's educational status(P> 0.05). In addition, there was a positive andlow correlation between the TEOG scores and physical activity levels of the students (r =, 038). However, this relationship is not statistically significant(P> 0.05). As a result, it can be concluded that gender and body mass index variables are important determinants of physical activity level, other socio-demographic variables do not affect physical activity levels of secondary school students, also physical activity level is not an important determinant of academic success. Key words: Academic success, physical activity levels, secondary school studentsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleOrtaokul 8. sınıf öğrencilerinde fiziksel aktivite düzeyi ile akademik başarı arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between physical activity level and academic achievement in middle school 8th grade studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hareket ve Antrenman Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage94en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster