Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAyan, Sinan
dc.contributor.authorKök, Ali
dc.date.accessioned2021-01-16T19:04:02Z
dc.date.available2021-01-16T19:04:02Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15958
dc.descriptionYÖK Tez ID: 602391en_US
dc.description.abstractGünümüzde bilgi iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmelerle birlikte sosyal medya, eğitim de dâhil olmak üzere pek çok alanda etkin şekilde kullanılmaktadır. Sosyal medyanın eğitimde olmasında öne çıkan konulardan biri öğretmenlerin mesleki gelişimidir. Bu bağlamda çalışmanın amacı; sosyal medyanın mesleki gelişime katkısına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi ve beden eğitimi öğretmenlerinin sosyal medyayı nasıl kullandıklarının belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda Tokat ilinde görev yapmakta olan 203 beden eğitimi ve spor öğretmeninin katılımı ile bir uygulama gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri anket kullanılarak toplanmış ve SPSS 24.0 programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Sosyal medyanın mesleki gelişime katkısına yönelik olarak beden eğitimi öğretmenleri "olumlu" görüşlere sahiptir. Öğretmenlere göre sosyal medya mesleki gelişimleri için; öğretmeni daha sosyal hale getirme, düşünce dünyasını geliştirme, başarı, motivasyon ve eğitim kalitesini artırma ve diğer paydaşlarla iletişimini arttırma gibi katkılar sağlamaktadır. Ayrıca öğretmenlerin sosyal medyanın mesleki gelişime katkısına yönelik görüşleri arasında yaş, cinsiyet, branş ve hizmet yılına göre farklılık bulunmadığı belirlenmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlar ışığında, uygulayıcılar ve araştırmacılar için önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractAlong with the developments in information and communication technologies, social media is being used effectively in many fields including education. One of the prominent topics in the use of social media in education is the professional development of teachers. The aim of this study is to examine the views of teachers about the contribution of social media to their professional development and to determine how physical education teachers use social media. For this purpose, a research with the participation of 203 physical education teachers working in Tokat province was carried out. Research data were collected by using a questionnaire and analyzed through SPSS 24.0 program. Teachers have positive opinions about the contribution of social media to professional development. According to teachers, social media contributes to their professional development such as making teachers more social, developing the world of thought, improving success, motivation and quality of education and increasing communication with other stakeholders.In addition, no difference between teachers' opinions about social media's contribution to professional development by age, gender, branch and service year. In the light of the results of the study, suggestions were put forward for the practitioners and researchers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal medya kullanımının beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleki gelişimlerine yönelik görüşlerinin incelenmesi (Tokat il örneği)en_US
dc.title.alternativeExamining the views of social media use on physical education and sports teachers professional development (Tokat province sample)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage108en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster