Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaragülle, Hira
dc.contributor.authorArslan, Hakan
dc.date.accessioned2021-01-16T19:07:55Z
dc.date.available2021-01-16T19:07:55Z
dc.date.issued1996
dc.identifier.uriBu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/16314
dc.descriptionYÖK Tez ID: 39573en_US
dc.description.abstractBu çalışmada beton boruların darbe vuruş tekniği ile tahribatsız kalite kontrolünün mekaniği sonlu elemanlar yöntemi ile incelenmiştir. Bu amaçla önce basit tek serbestlik dereceli model ele alınmış ve vuruşta temas katılığı azaldıkça yapıya iletilen darbe kuvvetinin yüksek frekanslı bileşenlerinin azaldığı görülmüştür. Değişik ebat ve malzeme özelliklerine sahip borular ele alınmıştır. Darbe noktasında bulunan statik yük altındaki statik yerdeğiştirme sonlu elemanlar programı ile hesaplanmış ve temas katılığı, kuvvetin yerdeğiştirmeye oranından bulunmuştur. Tek serbestlik dereceli modelden darbenin kuvvet-zaman ilişkisi bulunmuştur. Borularda üretim esnasında oluşabilecek boşluk ve malzeme hatasının darbe cevabına etkisi incelenmiştir. Boruların değişik noktalarında inceleme yapılarak ivmenin zamana göre değişimi sonlu elemanlar programı ile hesaplanmış ve sonuçlar bir Fourier transformasyon algoritması kullanılarak frekans domain'inde incelenmiştir. R boyutsuz büyüklüğü, ivmelerin genlik spektrumlarında 8-15 kHz frekans bandındaki alanın 0-15 kHz bandındaki alana oranı olarak ele alınmıştır. Bağıl genlik seviyesi R'nin değeri boşluğun derinliği arttıkça artmakta ve sağlam borunun R değerine yaklaşmaktadır. Bu yüzden yüzeye daha yakın ve büyük boyuttaki boşlukların tespit edilmesi daha kolay olmaktadır. Çalışma beton boruların sonlu elemanlar yöntemiyle analizi yoluyla tahribatsız muayenesinin yapılabileceğini göstermiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, the non-destructive testing of concrete pipes is analysed by using the Coin-Tap technique by finite element method. To reach this aim a simple one degree of freedom model is considered at first and it is observed that, the high frequency components of impact force is transmitted to the structure decrease as the contact stiffness characteristics decreases. Pipes having different dimensions and material properties are considered in this study. The static displacement under the static load which is at the point of impact is calculated by the finite element program and the contact stiffness is found from the force over to displacement ratio. From the one degree of freedom model the force versus time relationship of the impact is determined. The effect of possible cavity formation in the pipe structure during the production and material defects on the impact response is analysed. On the arbitrary points of pipes, analysis are performed and the change of acceleration with respect to time is determined by the finite element program. The results are analysed in the frequency domain by using a Fourier transformation algorithm. The nondimensional ratio R is considered as the ratio of the area under the 8-15 kHz frequency band to the area under the 0-15 kHz frequency band in the amplitude of spectrums of accelerations. As the cavity deepens, the relative amplitude level R increases and closes to the value of a perfect pipe. So it's easier to discover the cavities of larger dimension and closer to the pipe surface. This study shows that, it's possible to perform the non-destructive testing of concrete pipes by using finite element method.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectMakine Mühendisliğien_US
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleBeton boruların darbe vuruş testi ile tahribatsız muayenesinin sonlu elemanlar yöntemi ile incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage30en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster