Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErel, Şerafettin
dc.contributor.advisorÜnver, Halil Murat
dc.contributor.authorErgüzen, Atilla
dc.date.accessioned2021-01-16T19:07:56Z
dc.date.available2021-01-16T19:07:56Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/16323
dc.descriptionYÖK Tez ID: 344032en_US
dc.description.abstractUzaktan eğitim, tarihi oldukça eskilere dayanmasına rağmen teknolojik yetersizlikler nedeniyle atılım yapamamıştır. Ancak; son 20 yıl içerisinde bilişim teknolojilerinin ilerlemesi ve bilgisayar ve internetin kullanım oranlarının artmasıyla bir evrim geçirmiştir. Bu evrim web tabanlı uzaktan eğitim (WTUE) ya da çevrimiçi eğitim olarak adlandırılmaktadır. WTUE'nin gerçekleştirilmesi için bu amaça göre hazırlanmış yazılımlara ihtiyaç vardır. Bu yazılımlar Öğrenme Yönetim Sistemi (ÖYS) olarak adlandırılmaktadır. ÖYS'ler ile kurumsal bir çatı altında ders materyallerinin hazırlanması, öğrencilere sunulması, ders etkinliklerinin yapılması ve yapılan tüm işlemlerin kayıt altında tutulması gerçekleştirilmektedir. Mevcut ÖYS yazılımlarındaki birtakım eksiklikler ve kullanım zorluklarından dolayı; diğer yazılımlara da öncülük edecek yeni bir ÖYS yazılımına ihtiyaç bulunmaktadır.Bu çalışmada; yeni bir öğrenme yönetim sistemi tasarımı gerçekleştirilmiştir. Öncelikle mevcut sistemler irdelenerek yeterli ve eksik yönleri belirlenmiştir. Daha sonra ÖYS'nin kodlaması için uygun platform araştırılmış ve Microsoft firmasının ASP.Net programlama dili ile Mssql veri tabanı seçilmiştir. İlişkisel veri tabanı modeli kullanılarak sistemdeki tablolar oluşturulmuş daha sonra modüler ve nesneye yönelik programlama'nın özellikleri kullanılarak kodlama yapılmıştır. Bu sayede ortaya diğer sistemlerde bulunmayan özelliklere sahip özgün bir ÖYS yazılımı gerçekleştirilmiş ve uygulanmıştır. Özellikle; uzaktan eğitimin en önemli bölümünü oluşturan; ders içeriklerinin hazırlanması ve öğrencilere sunulması işlemleri için yeni standartlar getirilmiştir. Böylece; öğrenme süreci tek yönlü (öğretim elemanı-öğrenci) olmaktan çok yönlü ( öğretim elemanı-öğrenci, öğrenci-öğrenci, öğrenci-öğretim elemanı) bir sürece dönüştürülmüştür. Bunun gerçekleştirilmesi için ders içerikleri sunucuda veri tabanında saklanmıştır. Bu sayede içerikler istemci bilgisayara gönderilmeden önce sunucu tarafında tekrar işlenmektedir.ÖYS dünyasına tamamen etkileşimli bir program kazandırılmıştır. Ders içeriklerinin içerisine entegre forum yapısı eklenmiştir; ders içerik ekranı tüm ders etkinliklerini içerisinde barındıran kullanıcı dostu bir yapıya dönüştürülmüştür; öğretim elemanı öğrencileri farklı sayfalara göndermeden içeriğe gömülü soru-cevap etkinliğini kullanabilmektedir; öğretim elemanının içeriğine öğrenci sunucu tarafından otomatik gönderilen anket ile değerlendirme yapabilmektedir; öğrenci dersi izlerken anlamakta zorlandığı konuları anında arkadaşlarına sorabilmektedir; kendisiyle birlikte aynı anda ders çalışan arkadaşlarıyla sohbet edebilmektedir.Sonuç olarak; ÖYS dünyasına daha etkin, öğrenci merkezli, çok yönlü ve diğer ÖYS'lere örnek teşkil edebilecek bir sistem kazandırılmıştır.en_US
dc.description.abstractAlthough the history of distance education goes far back, it has not made a stride due to technological deficiencies. However, with the introduction and development of computer and internet technologies in the 20th century, the face of distance education has experienced a big transformation. This transformation is called as web-based distance education (WBDE) or online education. These softwares are called Learning Management Systems (LMS). LMS?s enable us to prepare course materials under a corporate roof, to present them to the students, to perform the course activities and to record all the transactions. New LMS software needs to be prepared as there are some deficiencies and problems in the existing ones.In this study, a new Learning Management System has been designed. First of all, the existing systems were examined to see the inadequate and adequate sides. Afterwards an appropriate platform was searched and Microsoft?s ASP.Net programming language and Mssql database were chosen. The Hierarchical Database Model was used to form the tables in the system and then modular and object-oriented programming was used to code. By this means unique LMS software, which has specific features, was designed and applied.New standarts have been put forward to prepare curriculum for distance education and make it accessible for students. Thus, the learning process has become multi-based (teacher-student, student-student, student-teacher) rather than single-based (teacher-student). For this purpose, the course contents are saved in the database so that they are processed once more before being sent to the client computer.This study introduces a new fully interactive LMS. An integrated forum structure is included in the course contents. The course content screen is a user-friendly one in which all the class activities are included. The teacher is able to use the question-answer technique embedded into the content without having to send the students to different web pages. The student can make an evaluation by means of the survey sent automatically by the server; the student can consult with friends about the complicated subjects while following the course and can have conversation with the friends having the course all at once.In conclusion we have brought a more effective, student centered, multi-functional system which could be a model for other Learning Management Systems.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrolen_US
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Control ; Eğitim ve Öğretimen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleKullanıcı etkileşimli öğrenim yönetim sistemi (ÖYS) tasarımıen_US
dc.title.alternativeA learning management system (LMS) design with user interactivityen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage134en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster