Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖkten, Salih
dc.contributor.authorYılmaz, Durbey
dc.date.accessioned2021-01-16T19:08:14Z
dc.date.available2021-01-16T19:08:14Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/16519
dc.descriptionYÖK Tez ID: 643794en_US
dc.description.abstractÖZET MADDE VE DOĞASI KONUSUNDA ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENME ZORLUKLARININ TESPİTİNDE FEN GÜNLÜKLERİNİN ROLÜ YILMAZ, Durbey Kırıkkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı, Yüksek lisans Tezi Tez Danışmanı: Doç. Dr. Salih ÖKTEN Temmuz 2020,136 sayfa Bu çalışmanın amacı 7. ve 8. Sınıf Fen Bilimleri dersinde Madde ve Doğası konusunda öğrenme zorluklarının tespitinde alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerinden biri olan öğrenci günlüklerinin rolü üzerine bir incelemedir. Çalışma 2018-2019 eğitim öğretim yılında Kırıkkale ili merkeze bağlı bir ortaokulun 7. ve 8. sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Çalışma sürecinde 7. sınıflardan 15 öğrenci ve 8. sınıflardan 15 öğrenci fen günlüğü tutmuşlardır.7. sınıflarda Madde ve Doğası konusu hafta da 4 ders saatinden 9 haftada, 8. sınıf Madde ve Doğası konusu haftada 4 ders saatinden 9 haftada tamamlanmıştır. Hafta içeresinde işlenen Fen Bilimleri dersinden sonra öğrenciler fen günlüklerini yazmış, günlükler toplanıp incelenerek dosyalanmıştır. Araştırma kapsamında toplanan fen günlükleri Madde ve Doğası konusunda öğrenme zorluklarını belirlemede betimsel analiz yöntemi ile incelenmiştir. Verilerin analizi sonucunda fen günlüklerinde öğrencilerin Madde ve Doğası konusunda çeşitli öğrenme zorlukları tespit edilmiştir. Fen Bilimleri dersinde karşılaşılan bu zorlukların tespitinde fen günlüklerinin rolü incelenmiştir. Fen günlükleri, öğrenme zorluklarının tespitini ve öğretmene öğrenme sürecini değerlendirme olanağı sağlamıştır. Günlüklerin, öğrencilerin fen bilimleri dersine karşı tutumlarını, öğrenme düzeyleri ve yöntemlerini, kavram yanılgılarını, problem çözme becerilerini ve bireysel özelliklerini yansıtmasının yanında öğrenim sürecinde düzeltme ve dönüt vermesi; öğrenme zorluklarını belirlemede önemli bir potansiyele sahip olduğu tespit edilmiştir. Veriler ışığında öğretmenlere bilimsel dilin ii kullanımının yaygınlaşması, fen okur yazarlığı bilincinin gelişmesi, öğrenme zorluklarının giderilmesi için öğrencilere fen günlükleri yazdırılması önerilmiştir. Anahtar Kelime: Fen günlükleri, öğrenme zorluklarıen_US
dc.description.abstractABSTRACT THE ROLE OF SCIENCE DIARY IN DETERMINING THE LEARNING DIFFICULTIES OF STUDENTS ABOUT MATTER AND ITS NATURE YILMAZ, Durbey Kırıkkale University Science Institute Primary Science Education Department, Master Thesis Thesis Advisor: Assoc. Prof. Dr. Salih ÖKTEN July 2020,136 pages The aim of this study is an investigation on the role of student diaries, which is one of the alternative measurements and evaluation techniques, in determining learning difficulties on the subject and its nature in 7th and 8th Grade Science course. The study was carried out with 7th and 8th grade students of a secondary school in Kırıkkale city center in the 2018-2019 academic year. During the study, 15 students from 7th grade and 15 students from 8th grade kept a science diary. The subject of Matter and its Nature in 7th grade was completed in 9 weeks from 4 lessons per week, and the subject of Matter and its Nature in 8th grade was completed in 9 weeks from 4 lessons per week. After the Science Class, which was taught during the week, the students wrote their science diaries, the diaries were collected and examined and filed. The science diaries collected within the scope of the research were examined by descriptive analysis method in determining learning difficulties about Matter and Its Nature. As a result of the analysis of the data, various learning difficulties of the students about Matter and Its Nature were identified in the science diaries. The role of science diaries was investigated in determining these difficulties encountered in the Science course. Science journals provided the opportunity for teachers to assess learning process and to identify learning difficulties. The diaries reflect students' attitudes towards science lesson, their learning levels and methods, misconceptions, problem solving skills and individual characteristics, as well as giving corrections and feedback during the learning process; It has been determined that it has an important potential in determining learning difficulties. In the light of the data, it was suggested to teachers iv have students use science diaries in order to spread the use of scientific language, develop awareness of science literacy, and eliminate learning difficulties. Keyword: Science diaries, learning difficultiesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleMadde ve doğası konusunda öğrencilerin öğrenme zorluklarının tespitinde fen günlüklerinin rolüen_US
dc.title.alternativeThe role of science diary in determining the learning difficulties of students about matter and its natureen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage135en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster