Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖkten, Salih
dc.contributor.authorKesgin, Emre
dc.date.accessioned2021-01-16T19:08:15Z
dc.date.available2021-01-16T19:08:15Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/16525
dc.descriptionYÖK Tez ID: 495086en_US
dc.description.abstractÖğrencilerin fen derslerini anlamalarına, hayat ile ilişkilendirmelerine ve anlamlı öğrenmeler gerçekleştirmelerinde en önemli görev öğretmenlerindir. Teknoloji ve bilgi çağının gereklilikleri sonucunda öğretmenler, analiz-sentez yapabilen, problem çözme ve anlamlandırma gibi üst düzey düşünme becerilerine sahip, eksiklerinin farkında, sürekli gelişim içinde olan bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Öğrenciler için hedeflenen bu durum öğretmenler için de geçerlidir. Bunun için fen bilimleri eğitimcilerin iyi bir laboratuvar uzmanı olmalıdır. Bu çalışmada; fen bilimleri eğitiminde laboratuvar kullanıma yönelik öğretmen ve öğrencilerin görüşleri alınarak karşılaştırılıp değerlendirilmiştir. Okullarında laboratuvar bulunan ve derslerini işlerken laboratuvardan yararlanma imkânı olan fen öğretmenlerinin laboratuvar tekniklerinden ne oranda yararlandıklarını ve karşılaştıkları problemleri belirlemek için yapılmıştır. Ayrıca öğrencilerin laboratuvarda ders işlemelerine yönelik tutumları görüşleri, dersi anlama düzeyleri ve laboratuvar kullanımının yararlı olma durumları gibi konularda görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın örneklemini Çorum ili Kargı ilçesindeki okullarda öğrenim gören 233 ortaokul öğrencisi ve Çorum ilinde farklı okullarda görevli fen bilimleri öğretmenleri oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak 30 soruluk açık uçlu mülakat soruları ve 25 sorudan oluşan likert tipi bir anket kullanılmıştır. Öğretmenlere açık uçlu mülakat soruları, öğrencilere ise likert tipi anket uygulanmış olup elde edilen veriler öğretmen ve öğrenci açısından değerlendirilip karşılaştırılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda fen öğretmenlerinin dersleri laboratuvarda işlemelerine yönelik istekli olduklarını, derslerin daha anlamlı geçtiğini, laboratuvarda deneylerle ders işlemenin öğrencilerin fen bilimleri kavramlarını daha iyi anlamalarını sağladıkları ve konuları somutlaştırdıklarını sonucu elde edilmiştir. Öğretmen ve öğrenciler laboratuvarda kullanımında araç-gereç eksikliği, sürenin az olması, sınav stresi gibi nedenlerle olumsuzluk yaşadıklarını belirtmiştir. Ayrıca laboratuvarda ders işlerken bazen sorunlarla karşılaştıklarını ve bu sorunların genellikle giderebilecek şekilde oldukları belirtilmiştir. Öğrenciler ise fen derslerini laboratuvarlarda işlemenin derse karşı ilgi ve isteği artırdığını, dersleri anlamalarını kolaylaştırdıklarını, laboratuvarda ders işlemenin günlük hayatla bağlantı kurmalarını daha iyi sağladıkları şeklinde öğretmenlerle paralel cevaplar vermiştir. Elde edilen diğer bir sonuç ise; laboratuvarların önemli görülmesine karşın fen bilimleri eğitiminde yeterince kullanılmadığıdır.en_US
dc.description.abstractFor the students' understanding science lectures, associating the subjects with the real life sitıations and performing a meaningful learning,the most important duty belongs to the teachers. As a result of the necessities of the age of technology and information,the teachers target to rear individuals, who are aware of their imperfection and continuously in a mental development,who can make analysises and synthesises and who have high level thinking abilities such as solving problems and making explanations. This sitıation, which is targeted for the students, is also current for the teachers.Thus, the science teachers must be a good laboratory expert. In this study, the opinions of teachers and students about laboratory usage in science education are compared and evaluated.It is made to determine the problems and the percentage of the laboratory usage of the science teachers who lave got laboratories in their schools and have a possibility to utilize from laboratories while giving lectures. Moreover; it is tried to identify the students' policies and thoughts in some topics such as taking lessons in laboratorie4s, the level of their comprehending the lectures and the benefits of using laboratories. The study's extend and sample is generally established not only for 233 secondary school students who are in Kargı, Çorum, but also for teachers who work in different schools in Çorum. As a means of picking up data, 30 open-ended questions and a likert type questionnaire which consists of 25 quesitons are used. By the time the open-ended questions are used for the teachers, the likert type questionnaire is used for students. All the datas are evaluated and compared by the perspective of teachers and students. As a result of the study, it is determined that the science teachers are ambitious for giving lectures in science laboratories and consequently the lessons are becoming more meaningful.The teachers state that the students can understand the notions of science and concretize the subjects more easilyby doing expreiments in laboratories.Furthermore, the students and teachers sometimes face with some difficulties and problems while they are studying in laboratories such as lack of tools and time, exam stres but they state that they can handle with these problems easily. The students state that they are more willing to take the science lessons in laboratories because this makes them understand the subjects and make a connection between the daily life or real life situations more easily. The other result is thar the laboratories aren't used sufficiently however they are considered important.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleFen eğitiminde laboratuvar uygulamalarının öğrenci ve öğretmen perspektifinden değerlendirilmesi ve karşılaşmasıen_US
dc.title.alternativeEvaluation and comparison of laboratory applications in science education from student and teacher perspectiveen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage101en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster