Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAktepe, Adnan
dc.contributor.authorTürkyılmaz, Şeyda
dc.date.accessioned2021-01-16T19:08:36Z
dc.date.available2021-01-16T19:08:36Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/16664
dc.descriptionYÖK Tez ID: 626851en_US
dc.description.abstractGünümüzde teknolojik gelişim, pazar koşulları, yönetim şekli açısından değişimler yoğun olarak hissedilmektedir. Rekabet koşullarını günden güne artıran bu değişimlere pozitif yanıtlar vermek isteyen işletmeler performans yönetimi kavramını gündemlerine almışlardır. Etkili bir performans yönetimi eskiden olduğu gibi sadece işletmelerin temel fonksiyonlarından biri olan finans boyutunu ele alarak performans değerlendirme değil, işletmenin tüm fonksiyonlarını ele alan çok yönlü bir performans yönetim sistemi tasarımından geçmektedir. Büyük organizasyonlarda performans yönetimi kavramı oldukça karmaşık bir yapıya sahip olmaktadır. Bu çalışmada dayanıklı tüketim sektöründe faaliyet gösteren bir firmada performans yönetim modeli tasarlanmıştır. Finans, üretim, iş geliştirme, insan kaynakları ve gelişim, satış sonrası hizmetler ve reklam boyutlarının ele alındığı çok ölçütlü bir model geliştirilmiştir. Bu modelde SWARA Analizi ve AHP'den oluşan hibrit bir yapı ile performans boyutları, göstergeleri ve alt kriterlerinin ağırlıkları belirlenmiştir. İşletmenin yıllara göre toplam performansı belirlenmiş ve karşılaştırılmıştır.en_US
dc.description.abstractToday, changes in terms of technological development, market conditions and management are intensely felt. Businesses that want to give positive responses to these changes that increase competition conditions day by day have taken their agenda the concept of performance management. Design of a multi-faceted performance management system that includes all the Functions of the business should be done for effective performance management, not only financial issues. The concept of performance management in large organizations has a very complex structure. In this study, a performance management model designs in a firm operating in the durable consumer sector. Multi-criteria model has been developed for finance, production, business development, human resources and development, after-sales services and advertising. In this model, the weights of performance dimensions, indicators and sub-criteria were determined with a hybrid structure consisting of Swara analysis and AHP. The performance scores were calculated by multiplying degree of importance and weights. The total performance of the company has been determined and compared by years.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğien_US
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleDayanıklı tüketim sektöründe bir toplam performans ölçüm modeli tasarımı ve uygulanmasıen_US
dc.title.alternativeDesign of total performance measurement model and application in the durable consumer sectoren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage127en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster