Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAktepe, Adnan
dc.contributor.authorYükselay, Fatma Göksu Aksoy
dc.date.accessioned2021-01-16T19:08:38Z
dc.date.available2021-01-16T19:08:38Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/16678
dc.descriptionYÖK Tez ID: 536948en_US
dc.description.abstractTeknolojik gelişmeler üretim dünyasına sağladığı katkılarla beraber, rekabette güçlü olma gerekliliğini de getirmiştir. Gelişen teknolojinin etkisi ile geçmiş yıllarla kıyasla birçok iş sürecini daha kolay geçiren ve üretimi daha kolay hale getiren firmalar; müşteri kazanma ve müşteri ilişkilerini devam ettirme hususunda bugün daha fazla zorlanmaktadırlar. Aynı mal ya da hizmetin üretimini gerçekleştiren firmaları birbirinden ayıran en önemli özellik müşteri ilişkilerinde ne kadar başarılı olup olmadıklarıdır. Başka bir deyişle, rekabet etmedeki en önemli unsur, müşteri memnuniyetidir. Müşteri memnuniyetine yönelik yapılan çalışmalarda, firmaların iş süreçlerinin tümü ele alınmakta ve gerekli ölçümler gerçekleştirilerek bir sonuca ulaşılarak eksiklik ya da hata gösteren iş sürecinde iyileştirme çalışmalarına başlanmaktadır. Bu çalışmada; inşaat sektöründe proje yönetimine ve performans ölçmedeğerlendirme sürecine dair kavramlar, performans ölçümüyle ilgili metotlar ve performans değerlendirmeye örnek bir uygulama çalışması ele alınmıştır. Uygulama bölümünde, tasarlanan bir performans ölçüm modeli uygulaması çalışması inşaat sektöründe gerçekleştirilmiştir. Tasarlanan ve geliştirilen model ile Ankara'da bulunan bir inşaat firmasından alınan veriler ile oluşturulan performans kriterleri yardımıyla yapılan performans ölçümü sonucunda firmanın performans skoru belirlenmiştir. Performans ölçüm kriterlerinin ağırlıklarının belirlenmesinde AHP (Analitik Hiyerarşi Prosesi)'den yararlanılmıştır. Sonuç bölümünde, geliştirilen modele göre performans skoru belirlenen firmanın süreçlerinin işleyişlerine dair yorumlarda bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractBy technological developments contribute to manufacturing world, they also bring the necessity of being strong on firms's competition. . As compared to the past, a lot of work processes are being handled easily nowadays. Also manufacturing of firms is easier too. But nowadays customer acquisition and sustainability of customer relationships are more difficult. . The most important point that differentiates the companies, which produce the same goods or services, is the measurement of the success on customer relationships. . In other saying, customer satisfaction is the most important factor on competition In the studies conducted for customer satisfaction, all of the business processes of the companies are taken into consideration and the necessary measurements are made. By the results, the improvement works are started for the business processes that show deficiency or fault. In this study, concepts of project management and performance measurementevaluation process in the construction sector, methods about performance measurement and a sample application study of performance evaluation have been discussed.In the application section, a designed performnance measurement model application study has been carried out in the construction sector.With the designed and developed model, firms' performance scores have been determined by the result of performance measurement which is made with the performance criterias that made of a construction company's datas in Ankara. AHP (Analytical Hierarchy Process ) has been used to determine the performance measurement criterions' weight. In the conclusion section, it's been commented about the company's, courses of proceeding which's performance score has been determined by the devoloped model.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğien_US
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleİnşaat sektöründe proje yönetimi performansdeğerlendirmesine yönelik bir model önerisi veuygulamasıen_US
dc.title.alternativeA model proposal for project management performanceevaluation in the construction sector and applicationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage169en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster