Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErsöz, Süleyman
dc.contributor.authorBekdaş, Emrehan
dc.date.accessioned2021-01-16T19:08:40Z
dc.date.available2021-01-16T19:08:40Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/16686
dc.descriptionYÖK Tez ID: 507147en_US
dc.description.abstractBu çalışmada serbest ticaret ekonomisinde büyük önem arz eden Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin küresel pazarda yer edinmek için gerçekleştirmesi gereken ihracat pazarlamasında nasıl bir yol izlemesi gerektiği uygulamalı bir şekilde anlatılmıştır. Bu tez çalışmasının birinci bölümünde tez çalışması hakkında genel bilgi, ikinci bölümünde ise literatürde ihracat pazarlaması hakkında bu zamana kadar yapılmış olan çalışmalarla ilgili bilgi sunulmaktadır. Üçüncü bölümde ihracatı gerçekleştirmeye hedeflediğimiz Küçük ve Orta büyüklükteki İşletmelere ayrılmış ve bu tür işletmelerin genel özellikleri hakkında bilgi verilmiş, avantajları ve dezavantajları ile Türkiye ekonomisindeki yeri ve öneminden bahsedilmiştir. Dördüncü bölümde ihracatın ne olduğunu öğrenmek, ihracatın neden önemli olduğu, ihracatı gerçekleştirmek için yapılması gereken hazırlıklardan, ürüne yönelik gerçekleştirilen ihracatın çarpan etkilerinden ve son olarak da dış ticaret için devlet desteklerinden bahsedilmiştir. Beşinci bölümde ise endüstriyel makine üreten bir işletmenin ihracatı nasıl gerçekleştirdiğine yönelik uygulamalı bir çalışmadan bahsedilmiş, ihracat için yapılan pazar araştırmasından, fiyat tekliflerinden, lojistik operasyon ve ürün teslimi için kullanılan bilgi, belge ve dokümanlar hakkında bilgi verilmiştir.en_US
dc.description.abstractInthis study, I have analyzed in an applied manner the way of actualizing export marketing successfully, which is required for small and medium size enterprises, that is very importantin free trade economy, to carve out a niche in global market. The main frame work about the thesis will be provided in the first part of thi sthesis; and in the second part, the literatüre review about export marketing, hitherto studied, will be provided. The third chapter will consist of small and medium size enterprises, which I aim to analyze, and this chapter will analyze main characteristics of this kind of enterprises, advantages and disadvantages, andt heir position and importance in the Turkish economy. In the fourth chapter, I will mention the reasons ofl earning what exportingis and why exporting is important, the necessary preparations to realize exporting, the multiplier effects of exports based on products, and state supports for foreign trade. In the fifth chapter, I will discuss a study about how an enterprise, which produces industrial machines, make exports. This chapter will also provides a marketing survey, price offers, logistics and the information and documents used for product delivery.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğien_US
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleKüçük ve orta büyüklükteki işletmelerde ihracat pazarlamasına nasıl başlanılır: Endüstriyel makine ihracat pazarlaması örneğien_US
dc.title.alternativeHow to start export marketing for small and medium sized businesses: Example for industrial machinery export marketingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage176en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster