Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorLüy, Murat
dc.contributor.authorBursalıoğlu, Özgün
dc.date.accessioned2021-01-16T19:08:52Z
dc.date.available2021-01-16T19:08:52Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/16752
dc.descriptionYÖK Tez ID: 459278en_US
dc.description.abstractModern hayatta bilişim teknolojileri insanların günlük yaşantılarının hemen her alanına girmiş, iş, eğitim ve özel hayatın önemli ve yadsınamaz bir parçası haline gelmiştir. Dolayısıyla siyasi, ekonomik, kurumsal ve kültürel alanlarda yaygınlaşan teknolojik yenilikler eğitim alanında yaygınlaşmaya başlamaktadır. Yakın zamana kadar mevcut olan teknik yetersizlikler, sistemlerin gerçek zamanlı kullanım problemleri ve gerekli sistemlerin sağlanmasının zor ve ekonomik açıdan pahalı olması bu teknolojik yeniliklerin eğitim ve sınav sistemlerine uygulanmasını neredeyse imkansız hale getiriyordu. Günümüzde hayatın gereklerini yerine getirebilmek, kendini geliştirmek ve yaşam kalitesini artırmak için amaca yönelik çeşitli okul ve kurslarda eğitim görmek hayatımızın olmazsa olmazıdır. Kişilerin bu sürecin sonunda eğitim düzeyinin, pratik ve teorik bilgilerinin ve yeteneklerinin ölçülmesi için çeşitli şekillerde sınavlar uygulanmaktadır. Geleneksel eğitim sistemlerinde eğitim alan ve eğitim veren kişi zaman ve mekan bakımından birbirine uyum sağlamalı, aynı zamanda aynı mekanda olmak durumundadırlar. Bu durum özellikle eğitim alan kişileri iş ve özel hayatlarında zor durumda bırakmakta ve eğitim alan kişiyi zamanını eğitim öncelikli planlamak durumunda bırakmaktadır. Bu duruma karşın çalışan veya fiziksel engeli olan insanlar için eğitim almak imkansız hale gelmekte, kurslar alarak kendilerini geliştirmesini zorlaştırmaktadır. Son yıllarda uzaktan eğitim sistemlerinin gelişmesi, beraberinde çevirimiçi sınav sistemlerinin de gelişerek eğitim hayatına dahil olmasına neden olmuştur. Uzaktan eğitimde zaman ve mekan bağımlılığı ortadan kaltığı için daha geniş yelpazede insana eğitim imkanı sunulabilmektedir. Bu sistemler kişilerin ulaşım problemlerini ve kaybettikleri zamanı önlemesinin yanı sıra ekonomik açıdan da avantajlıdır. Web tabanlı eğitim ve çevirimiçi sınav sistemleri; masaüstü bilgisayarlar, tablet bilgisayarlar ve hatta bazı televizyonlar gibi web gezgini olan tüm cihazlarda gereken web içeriğini kullanıcıya ulaştırabilmektedir. Yazılım firmalarının hazırlamış olduğu hazır sistemler, satış ve bakım ücretlerinin fazla olması, mevcut özelliklerin ihtiyaçları karşılamadaki yetersizliği, sisteme yeni özelliklerin eklenememesi gibi sebeplerden dolayı dezavantajlı olmalarına neden olmaktadır. Açık kaynak kodlu sistemlerde ise oluşabilecek problemlerin giderilmesi için üretici firmalara ödeme yapılma zorunluluğu, yeterli teknik doküman olmaması ve oluşan yazılım geliştirme zorlukları da bu sistemlerin de çoğunlukla tercih edilmemesine neden olur. Bu çalışmanın amacı kuruluşa özel, işletme maliyeti en az seviyeye indirilerek kuruluşun ihtiyacına yönelik yeni özelliklerin uzman bir ekip tarafından kolayca eklenebilmesini sağlayan, kuruluşun ihtiyaçlarını tam olarak karşılayan ve mevcut öğrenme yönetim sistemiyle uyumlu, kullanıcı dostu, yani kullanıcılar tarafından kullanımı kolay olan web tabanlı çevirimiçi sınav sistemi geliştirmektir. Geliştirilen sistem esnek yapıda olup, oluşabilecek problemlere aktif ve hızlı şekilde müdahale edilebilmektedir. Kullanıcıların daha sonra oluşacak ihtiyaçlarına göre sisteme kolaylıkla yeni özellikler eklenebilmekte ve bu süreç kuruluşu bir nevi tüketici konumundan üretici konumuna geçirmektedir. Ayrıca geliştirilen sistem ekonomik açıdan avantajlı olup, kuruluşun yalnızca kullanma ihtiyacı duyacağı yazılım geliştirme ortamlarının lisans ücretlerini ödemesini gerektirebilir ki bu ücretler hazır sistemler ve açık kaynak kodlu sistemlerle karşılaştırıldığında minimum düzeyde olmaktadır. Bu çalışma uzaktan eğitim merkezlerinin ihtiyaçlarına uygun şekilde, güncel yazılım tekniklerinden (Asp.NET MVC5, AngularJS, Bootstrap, Microsoft SQL Server 2014) yararlanılarak geliştirilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn modern life, information technology has entered into almost every area of people's daily lives and become an important and undeniable part of business, educational and personal life. Thus, technological innovations that became widespread in political, economic, institutional and cultural fields are also being widespread in the educational field. Until recently the existing technical shortcomings, the problems of real-time operation of systems, the difficulty and expensiveness of providing the necessary system were making it almost impossible to apply these technological innovations to education and examination systems. At the present day, studying in various schools and courses in order to fulfill the needs of life, improve ourselves and our lives is essential for us. Eventually, exams are administered in various ways to measure people's level of education, practical and theoretical knowledge and abilities. In the traditional education system, trainers and learners should adapt to each other in terms of time and venue and they have to fit in the same place at the same time. This particularly leaves learners in the lurch in their personal life and force them education priority scheduling. Despite this situation, it makes impossible to receive training for working people and people with disabilities and also makes it difficult for learners to develop themselves. Web-based learning and online examination systems are able to deliver the required web content to the user on all devices with web browsers such as desktop computers, tablet computers, and even some televisions. Because of high sales and maintenance fees, deficiency of existing properties on fulfilling the needs of the institution, inability of adding new features of commercial systems make it disadvantageous to use them. In the open source systems, obligations for the institution to pay to the developer company for eliminating the problems that may occur in using process, insufficiency of technical documentation and difficulties on developing software for these reasons, these systems are also not preferred. The goal of our work is to develop an institution-specific, user-friendly web-based online examination system that minimizes operating costs, allows the institution to add new features easily by expert teams, meets the needs of the institution, integrates the current learning management system. We have developed our application in accordance with the requirements of the Distance Learning Center of Kırıkkale University using the contemporary software (Asp.NET MVC5, Angular JS, Bootstrap, Microsoft SQL Server 2014) techniques.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectElektrik ve Elektronik Mühendisliğien_US
dc.subjectElectrical and Electronics Engineeringen_US
dc.titleUzaktan eğitime uygun mobil destekli çevirimiçi sınav sistemien_US
dc.title.alternativeMobile device supported online examination system appropriate to distance learningen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Elektrik-Elektronik Mühendisliği Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage92en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster