Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkgül, Aziz
dc.contributor.authorÖzdemir, F. Gülcan
dc.date.accessioned2021-01-16T19:16:54Z
dc.date.available2021-01-16T19:16:54Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.citationBu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/17677
dc.descriptionYÖK Tez ID: 87666en_US
dc.description.abstractÖZET Toplam kalite yönetiminde kalite, bir ürünün standartlara uygun olmasından daha çok, müşteri ihtiyaçlarını karşılayabilme veya toplam müşteri tatminini ve memnuniyetini sağlayabilme özelliğidir. Müşteri memnuniyetini gerçekleştirecek şekilde kalite geliştirme çalışmaları, toplam kalite yönetimi uygulamasına geçilerek sağlanabilir. Küresel rekabetin yoğun olarak yaşandığı günümüzde işletmeler, ancak kaliteyi doğru anlayarak ve ona önem vererek bu rekabeti kazanabilir. Global rekabet ve teknolojik gelişmeler göstermiştir ki işletmelerde üretim hatalarının önlenmesi, sürekli iyileştirme ve kalite geliştirme çalışmaları, müşteri memnuniyeti, işletme yöneticilerini toplam kalite yönetimi uygulamasına yöneltmektedir. Türkiye'de tekstil sanayiinde faaliyet gösteren işletmeler, toplam kalite yönetimini uygulamak istemektedir. İşletme yöneticileri, yönetimin kalite anlayışını, kaliteyi belirleyen en önemli faktör olarak kabul etmekte; müşteri memnuniyetini sağlamayı ve kaliteyi yükseltmeyi, işletme üst yönetiminin en önemli iki görevi olarak görmektedir. -ss^en_US
dc.description.abstractABSTRACT In the total quality management, the quality has not only the suitability of a production to the standards, but it has also the characteristics of satisfying the needs of customers. Therefore, the best way of developing a quality model depends on the total quality management. The companies today is in a hard global competition. In such situations, the organizations have to understand the meaning and importance of the quality in order to win competition. Global competition and technological improvements have shown that the prevention of production defects and quality development in the companies have led to managers to implementing the total quality management. The companies which are active in textile industry want to implement the total quality management in Turkey. The managers accept the top managers' quality understanding as an important factor in the quality; therefore the satisfaction of customers and high quality development has been accepted two important goals of the top management. men_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectBaşarı değişkenlerien_US
dc.subjectSuccess variables ; Müşteri sadakatien_US
dc.subjectCustomer loyalty ; Müşteri sadakatien_US
dc.subjectCustomer loyalty ; Perakende satış işlemlerien_US
dc.subjectRetail processesen_US
dc.titleToplam kalite yönetimi ve tekstil sanayiinde bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeTotal quality management and a research in textile industryen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konu:İşletme = Business Administration Dizin:Kalite = Quality ; Tekstil endüstrisi = Textile industry ; Toplam kalite yönetimi = Total quality managementen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage144en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster