Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSarı, Uğur
dc.contributor.authorAlıcı, Mısra
dc.date.accessioned2021-01-16T19:17:04Z
dc.date.available2021-01-16T19:17:04Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/17730
dc.descriptionYÖK Tez ID: 507585en_US
dc.description.abstractFen, teknoloji, mühendislik ve matematik (STEM) eğitiminin ulusal ekonomiye fayda sağladığı gerekçesiyle birçok ülkede entegre eğitim programları geliştirmeye çalışılmaktadır. Bu çalışmada, STEM'i entegre eden probleme dayalı öğrenme (PDÖ) aktivitelerinin etkililiği incelenmiştir. Çalışmanın amacı, probleme dayalı STEM eğitiminin öğrencilerin tutumlarına, kariyer algılarına ve meslek ilgilerine etkisi incelemek, uygulamalar hakkında öğrencilerin görüşlerini belirlemektir. Katılımcılar, Türkiye'de devlet ortaokulunda okuyan 22 öğrenciden oluşmaktadır. Uygulama sekiz hafta sürmüştür. Çalışmada, karma (nitel ve nicel) yöntem kullanılmıştır. Karma araştırma yöntemi kapsamında tek bir çalışma içerisinde nicel ve nitel veriler toplanmış ve analiz edilmiştir. Çalışma tek grup ile gerçekleştirilmiştir. Nicel boyutta ön test-son test deneysel desen, nitel boyutta ise içerik analizi yapılmıştır. Probleme dayalı öğrenme (PDÖ) uygulamalarından önce ve sonra STEM'e karşı öğrencilerin tutumlarını incelemek için "STEM tutum ölçeği", kariyer algılarını incelemek için "STEM kariyer algı ölçeği" ve "STEM kariyer meslek ilgi ölçeği" kullanılmıştır. Uygulama sonrası ise öğrencilerin probleme dayalı STEM etkinlikleri hakkındaki görüşlerini belirlemek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analiz sonuçları, öğrencilerin STEM disiplinlerine karşı tutumlarının, STEM kariyer algılarının ve STEM alanları meslek ilgilerinin istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde arttığını göstermektedir. Özellikle öğrencilerin mühendislik mesleği ve teknoloji ile ilgili meslek ilgilerinin oldukça arttığı belirlenmiştir. Öğrenci görüşleri bu sonuçları destekler niteliktedir. Öğrenciler görüşlerinde, probleme dayalı STEM eğitiminin 21. yüzyıl becerilerinin gelişiminde ve öğrenmelerinde etkili olduğunu, dersi eğlenceli hale getirdiğini, mühendislik mesleğine olan ilgilerini artırdığını ve gelecekteki kariyerlerini seçmelerinde yararlı olduğunu belirtmişlerdir. Sonuç olarak, probleme dayalı STEM eğitiminin gelecekteki kariyerlerinin peşinde olan öğrencilerin tutumlarını ve kariyer algılarını olumlu etkilediği söylenebilir.en_US
dc.description.abstractIn many countries, Integrated education programsa re being developed on the grounds that science and technology engineering and mathematics STEM education benefit the national economy. In this study, the efficiency of problem based leraning (PBL) activities integrating STEM was investigated. The aim of the study within this contex is to determine students views on application and to examine the influnce of problem based STEM education. On students attitudes, career perceptions and job interest. The participants compund of 22 students studying in state secondary public schools in Turkey. Practice took 8 weeks. Quantitative and qualitative data were gathered and analyzed in specialization under the mixed research method. STEM attitude scale" was used to examine students' attitudes towards STEM before and after PBL applications, "STEM career interest survey" and "STEM career relevance interest survey" were used to examine their career interest. After the application, a semi-structured interview form was used to determine students' views on problems-based STEM activities. The results of the data analysis of the data show that the students' attitudes towards STEM disciplines, the STEM career perceptions and STEM fields Professional interests were statistically and significantly increased. In particular, it has been determined that profession of the engineering profession and the technology related to the students has increased considerably. It has been determined that students' interest in the profession of engineering and technology has increased considerably. In their opinions the students stated that problem based STEM learning became effective on the improvement and learning of 21st. Century skills, maked the lesson fun, increased their interests to the engineering profession, and was useful in choosing future careers. Consequently, It can be said that merging of PBL and STEM is a positive influence of the attitudes of students who are in pursuit of their future careers and career perceptions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectDede Korkut Kitabıen_US
dc.subjectDede Korkut Book ; Dil öğretimien_US
dc.subjectLanguage teaching ; Dilde sadeleştirmeen_US
dc.subjectLanguage simplification ; Hikaye kitaplarıen_US
dc.subjectStory books ; Sadeleştirmeen_US
dc.subjectSimplification ; Türkçe eğitimien_US
dc.subjectTurkish education ; Türkçe öğretimien_US
dc.subjectTurkish teaching ; Yabancı dil öğretimien_US
dc.subjectForeign language teaching ; Yardımcı okuma kitaplarıen_US
dc.subjectSupplementary reading booksen_US
dc.titleProbleme dayalı öğrenme ortamında STEM eğitiminin tutum, kariyer algı ve meslek ilgisine etkisi ve öğrenci görüşlerien_US
dc.title.alternativeEffect of sSTEM instruction on attitude career perception and career interest in a problem based learning environment and student opinionsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage141en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster