Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBozacı, İbrahim
dc.date.accessioned2020-06-25T14:32:47Z
dc.date.available2020-06-25T14:32:47Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationBozacı, İ. (2015). Marka Gösterişinden Kaçınma İle İlişkili Faktörlerin Belirlenmesi: Yüksekokul Öğrencileri İle Gerçekleştirilen Bir Çalışma. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, 50(2), 30 - 45.en_US
dc.identifier.issn2148-1237
dc.identifier.issn2587-0114
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrNE1qSTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/177
dc.description.abstractMarkaların gösteriş amaçlı kullanılması ve belirli markaların kullanımından kaçınma davranışlarını inceleyen çalışmalar olmakla birlikte markaların gösteriş amaçlı kullanımından kaçınmaya dikkat çeken araştırmalara rastlanılmamaktadır. Markaları gösteriş amaçlı kullanmaktan kaçınma davranışını ve bu davranışla ilişkili faktörleri konu alan çalışma, bu değişkenler arasındaki ilişkileri aydınlatmayı amaçlamaktadır. Böylece işletmeler ve pazarlama yazınına katkı sağlanması hedeflenmektedir. Çalışma kapsamında Kırıkkale Üniversitesi Keskin Meslek Yüksekokulu öğrencileri ile yüz yüze anket çalışması gerçekleştirilmiş ve elde edilen birincil veriler istatistik paket programı ile analiz edilip bulgular yorumlanmıştır. Analizler neticesinde, marka bilincinin düşüklüğü, sosyal karşılaştırma duyarlılığının düşüklüğü ve benlik saygısının yüksekliğinin marka gösterişinden kaçınma ile olumlu ilişkili olduğu anlaşılmaktadır. Ayrıca erkekler ve geliri düşük olanlar da marka gösterişinden daha fazla kaçınmaktadır. Çalışma sonucunda bulgular yorumlanmakta ve işletmeler için öneriler geliştirilmektediren_US
dc.description.abstractAlthough researches about using brands for conspicuous purposes and avoidance of using certain brands exists, there is not seen studies that point out using brand for conspicuous purposes. This study takes into consideration the avoidance behavior of using brands for conspicuous purposes and related factors with this behavior, aims to clarify the relationships among these variables. Thus, it is aimed to contribute the companies and marketing literature. Under the framework of the study, face to face survey is conducted with students of Keskin Vocational High School and obtained initial data is analyzed with statistical package program and findings are interpreted. After analysis, it is understood that the lowness of brand consciousness and sensitivity to social comparison and highness of self-esteem is positively related with avoidance from conspicuous brand consumption. Moreover, male and lowen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleMarka Gösterişinden Kaçınma İle İlişkili Faktörlerin Belirlenmesi: Yüksekokul Öğrencileri İle Gerçekleştirilen Bir Çalışmaen_US
dc.title.alternativeDetermining The Factors Related With Avoidance Frombrand Conspiciousness: A Study Conducted With Studentsof Vocational High Schoolen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume50en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage30en_US
dc.identifier.endpage45en_US
dc.relation.journalÜçüncü Sektör Sosyal Ekonomien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster