Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSEDA KAYA
dc.contributor.authorSEDA KAYA
dc.date.accessioned2021-12-14T06:56:44Z
dc.date.available2021-12-14T06:56:44Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-03-20
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/17966
dc.description.abstractFen eğitiminin öncelikli amaçlarından biri öğrencilerin değişen dünyaya en yüksek düzeyde uyum sağlamalarını gerçekleştirmektir. Bu bağlamda sınıfta yaratıcı düşünen, özgün fikirler ortaya çıkaran araştırma ve sorgulama kabiliyeti olan ayrıca öğrencilerin aktif katılımını sağlayan yaklaşımlar kullanılması, öğrencilerin fen bilimleri dersine yönelik ilgisini ve tutumunu artıracaktır. ASSURE öğretim tasarım modeli yaklaşımı, öğrencilerin etkin katılımlarını içeren materyal geliştirme ve öğretim sürecinde yer almalarını sağlayan öğretim yöntemidir. Bu çalışmanın temel amacı; Ortaokul 7. Sınıf Fen Bilimleri dersi Hücre ve Bölünmeler ünitesi Mayoz ve Mitoz Hücre Bölünmeleri konusunun öğretiminde ASSURE öğretim tasarımı yönteminin, mevcut öğrenme yöntemine göre öğrencilerin başarılarına ve motivasyonlarına olan etkisinin incelenmesidir. Bu çalışmada araştırma sonuçları ön test ve son test kontrol gruplu yarı deneysel desenden elde edilen verilere göre oluşturulmuştur. Araştırmanın bağımsız değişkenini ASSURE öğretim tasarım modeli oluştururken, bağımlı değişken öğrencilerin akademik başarısı ve derse yönelik motivasyonu olmuştur. Yapılan bu çalışmanın örneklemini Kırıkkale İlinde bulunan bir ortaokulun 7.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Deney grubu öğrencilerine işlenilen ünite boyunca ASSURE öğretim tasarım yaklaşımı ilkelerine uygun öğretim yapılmış, kontrol grubu öğrencilerine ise mevcut programa uygun öğretim kullanılmıştır. Her iki gruba deneysel işlemler başlamadan önce ve deneysel işlem sonunda "Mayoz ve Mitoz Hücre Bölünmeleri Ünitesi Akademik Başarı Testi" ve öğrencilerin fen öğrenimine yönelik motivasyonlarını ölçmek amaçlı "Fen Öğrenimine Yönelik Motivasyon Ölçeği" ön test ve son test olarak verilmiştir. Gruplar arasında akademik başarı farkı ve fen öğrenimine yönelik motivasyon farkı incelenmiş, verilerin analizi sonucunda deney ve kontrol gruplarının başarıları ve motivasyonları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractOne of the primary goals of science education is to make students adapt to the changing world at the highest level. In this context, using approaches that make the students think creatively, reveal original ideas, have the ability to research and question, and ensure active participation of students in the classroom will increase students' interest and attitude towards science lesson. ASSURE instructional design model approach is a teaching method that enables students to participate in the material development and teaching process that includes their active participation. The main purpose of this study is to examine the effect of ASSURE instructional design method on students' achievement and motivation according to the current learning method in teaching the subject of "Cell and Division Unit Meiosis and Mitosis Cell Division" in science lesson of Secondary School 7th grade.In this study, the research results were created according to the data obtained from the quasi-experimental design with pre-test and post-test control groups. ASSURE teaching design model is the independent variable of the research, and the dependent variable is students' academic success and motivation towards the lesson. The sample of this study is composed of 7th grade students of a secondary school in Kırıkkale Province. During the unit, the experimental group students were taught in accordance with the principles of ASSURE teaching design approach, and the control group students were taught in accordance with the current program. The "Meiosis and Mitosis Cell Division Academic Achievement Test" and the "Motivation Scale for Science Learning" were given to both groups as a pre-test and a post-test before and after the experimental process. The difference in academic achievement and motivation for science education between the groups was examined, and as a result of the analysis of the data, it was found that there was a significant difference in favour of the experimental group between the achievements and motivations of the experimental and control groups.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsü / İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim = Education and Trainingen_US
dc.titleMitoz ve mayoz hücre bölünmeleri konusunun öğretiminde ASSURE öğretim tasarımı uygulamalarının öğrencilerin akademik başarısı ve motivasyonu üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of ASSURE instructional design practices on students' academic achievement and motivation in teaching the subject of mitosis and meiosis cell divisionsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster