Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorESRA BALKAŞ YAŞAR
dc.date.accessioned2021-12-14T08:12:19Z
dc.date.available2021-12-14T08:12:19Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-03-20
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/17980
dc.description.abstractTeknolojik gelişmelerle birlikte yenilenen öğretim programlarında yerini alan STEM eğitimi ve çağın becerileri olan 21. yüzyıl becerileri eğitim ve öğretimde uygulanmasına istek duyulan birer kavram olmuştur. Bu kavramların öğrenme süreçlerinde hayata geçirilmesinde şüphesiz eğitim ve öğretimin temel taşı öğretmenlerin rolü önemli olacaktır. Bu bağlamda araştırmanın amacı, Fen Bilimleri öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algıları ve STEM tutumlarının incelenmesidir. Araştırmada bir karma desen türü olan sıralı açıklayıcı desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim öğretim yılında Kırıkkale ilinde görev yapmakta olan 50 Fen Bilimleri öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak nicel verilerde Anagün, Atalay, Kılıç ve Yaşar (2016) tarafından geliştirilen "21. Yüzyıl Becerileri Öz Yeterlilik Algısı Ölçeği" ve İnam (2020) tarafından geliştirilen "STEM Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Nitel verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen "Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu" kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde IBM SPSS Statistics 24 programından yararlanılmıştır. Shapiro Wilks testi yapılarak her iki ölçeğin ve alt boyutlarının normal dağılım gösterip göstermediği incelenmiştir. Ortalama, standart sapma gibi ölçüm sonuçları iki gruplu ve ikiden fazla gruplu verilerin analizinde bağımsız örneklem T- testi, Mann Whitney U testi, Kuruskall Wallis H testi kullanılmıştır. Gruplar arası farklılaşmayı bulmak amacıyla cohen's d değeri hesaplanmıştır. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre, Fen Bilimleri öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri öz yeterlilik algılarının yüksek olduğu, cinsiyet ve meslek kıdemi durumuna göre anlamlı bir farklılaşma olmadığı belirlenmiştir. Benzer şekilde öğretmenlerin STEM tutumlarının da yüksek olduğu, STEM tutumlarının kadın öğretmenler lehine farklılaştığı, meslek kıdeminde ise anlamlı bir farklılaşma görülmediği belirlenmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilen öğretmen görüşlerinin nicel verileri desteklediği öğretmenlerin 21. yüzyıl becerileri ve STEM tutumlarının yüksek düzeyde ve Fen Bilimleri öğretmenleri için uygulanabilir olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractSTEM education, which is included in its renewed programs with technological purposes, and education at the age of 21 in education have become a detail-oriented concept in education and training. This will be in the training. The purpose of this evaluation is to examine the perceptions of 21. Science concept and STEM perspective. The sequential explanatory design, which is a mixed type, was used in the research. The working groups of the research were 50 Science staff working in Kırıkkale Province in the 2020-2021 academic year. Quantitative measure as a data collection tool in the research was used by Anagün, Atalay, Kılıç, and Yaşar (2016) as "21. Century Skills Self-Efficacy Perception Scale" and "STEM Attitude Scale" by İnam(2020). The "Semi-Structural Interview Form" made by you was used as planned by Niteller. In the analysis of data; In quantitative terms, IBM SPSS Statistics 24 was used. The Shapiro Wilks test is that it does not show normal appearance from both sides and bottom. Comparative T-test, Mann Whitney U test and Kuruskall Wallis H test were used in the two-group data analysis for determination results such as mean and standard deviation. Cohen's d value was calculated to find the difference between groups. Content analysis was used in qualitative analysis. According to the results of the research, it was determined that there was no significant difference according to the gender and professional seniority, where the self-efficacy perceptions of the 21st century skills of the science teachers are high. Similarly, it was determined that teachers' STEM attitudes were high, STEM attitudes differed in favor of female teachers, and there was no significant difference in professional seniority. It was seen that the teachers' opinions obtained with the semi-structured interview form supported the quantitative data, and that the 21st century skills and STEM attitudes of the teachers were high and applicable for science teachers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsü / İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject21. yüzyıl = 21. century ; FeTeMM = STEM ; Fen bilgisi eğitimi = Science education ; STEM eğitim yöntemi = STEM training methoden_US
dc.titleFen bilimleri öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri öz yeterlilik algıları ve stem tutumlarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of science teachers' 21st century skills, self-efficacy perceptions and STEM attitudesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster