Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEren, Tamer
dc.contributor.authorSaçan, Berk Can
dc.date.accessioned2023-10-02T20:56:22Z
dc.date.available2023-10-02T20:56:22Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RjZwH00oMG4iNa5Sgvlgg7iD8d1x3g0E8XbVSWhftusx86oVkBm30N6TBGJazMNn
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/18350
dc.description.abstractTürkiye de 2021 yılı itibariyle 65 milyon insanın internet ile bağlantısı bulunmaktadır. Bu sayı Türkiye nüfusunun %90'ının üzerinde bir oranı göstermektedir. Bir diğer istatistik ise Türkiye nüfusunun %70'i aktif olarak sosyal medya kullanmaktadır. Bu istatistikler göz önünde bulundurulduğunda firmalar için internet ve sosyal medya üzerinde varlık göstermemeleri olanaksız hale gelmiştir. Dijital pazarlama firmaların potansiyel ve mevcut müşterileri ile iletişim kurmak, ürün ve hizmetlerini tanıtmak, reklam verilerini daha sağlıklı analiz edebilmek için geliştirilen, dijital ortamların tümünde gerçekleşen pazarlama çalışmalarıdır. Dijital pazarlama arama motoru optimizasyonu, içerik pazarlama, arama motoru pazarlaması, sosyal medya pazarlama gibi birçok alanda gerçekleşmektedir. Son zamanlarda hızla gelişen ve kullanım oranlarının artması ile sosyal medya pazarlaması daha da önem kazanmıştır. Sosyal medya müşteriler ile hızlı iletişim kurmak ve müşterilerin sorunlarını çözebilmek adına oldukça etkili bir yoldur. Reklam maliyetlerinin uygun olması ve hedef kitlenin spesifik olarak belirlenebilmesi açısından sosyal medya yeni ürün ve hizmetlerin tanıtılmasında firmaların tercih ettikleri bir pazarlama kanalıdır. Bu tez çalışmasında dört farklı firmada dijital pazarlama ve sosyal medya reklamlarında karar süreçlerinin değerlendirilmesi ele alınmıştır: Birinci çalışmada Türkiye'de tekstil sektöründe faaliyet gösteren bir firmanın dijital pazarlama stratejisi seçimi problemi ele alınmıştır. SWOT analizi yapılan firmanın belirlenen yedi farklı dijital pazarlama stratejisi on altı farklı kriter ile değerlendirilerek ideal dijital pazarlama stratejisi sıralaması elde edilmiştir. İkinci çalışmada bankacılık sektöründe faaliyet gösteren bir firmanın reklam yatırımı yapacağı sosyal medya platformlarının sıralanması amaçlanmıştır. Firmanın resmî hesaplarının bulunduğu dört farklı sosyal medya platformu alternatifler olarak belirlenmiştir. Belirlenen alternatiflerin değerlendirilmesinde on iki farklı kriter kullanılmıştır. Sosyal medya verileri, müşteri profilleri ve reklam özellikleri göz önünde bulundurularak reklam yatırımının yapılacağı sosyal medya platformlarının sıralanması elde edilmiştir. Üçüncü çalışmada ise bir e-ticaret sitesinin sosyal medyada yer alan kullanıcı verileri ile değerlendirilmesi amaçlanmıştır. E-ticaret sitesinin verdiği hizmetler bu veriler sayesinde kategoriler ile analiz edilmiş ve dört farklı alternatif belirlenmiştir. Belirlenen dört alternatif on bir kriter ile değerlendirilmiştir ve e-ticaret sitesinin verdiği hizmetlerin kullanıcılar açısından önem sıralamaları elde edilmiştir. Dördüncü çalışmada sosyal medya platformlarını aktif olarak kullanan bir kargo firmasının reklam bütçesi planlama problemi ele alınmıştır. Firmanın resmî hesaplarının yer aldığı sosyal medya platformları AHP yöntemi ile puanlanmıştır. Elde edilen platform puanları hedef programlama yönteminde ilgili senaryolarda kullanılarak 4 farklı bütçe planlaması çözümü elde edilmiştir.en_US
dc.description.abstractAs of 2021, 65 million people in Turkey have internet connection. This number shows a ratio of more than 90% of the population of Turkey. Another statistic is that 70% of the population of Turkey actively uses social media. Considering these statistics, it has become impossible for companies not to have an presence on the internet and social media. Digital marketing is a marketing work that takes place in all digital environments developed to communicate with potential and existing customers of companies, promote their products and services, analyze advertising data more healthily. Digital marketing is realized in many areas such as search engine optimization, content marketing, search engine marketing, social media marketing Dec dec Recently, social media marketing has become even more important with the rapidly developing and increasing usage rates. Social media is a very effective way to communicate with customers quickly and solve customers' problems. In order for advertising costs to be affordable and the target audience to be determined specifically, social media is the preferred marketing channel of companies in the promotion of new products and services. In this thesis, the evaluation of decision processes in digital marketing and social media advertising in three different companies is discussed: In the first study, the problem of choosing a digital marketing strategy of a company operating in the textile sector in Turkey is discussed. The seven different digital marketing strategies determined by the company that underwent SWOT analysis were evaluated with sixteen different criteria and the ideal digital marketing strategy ranking was obtained. In the second study, it is aimed to sort the social media platforms where a company operating in the banking sector will invest in advertising. Four different social media platforms with official accounts of the company have been identified as alternatives. Twelve different criteria were used in the evaluation of the identified alternatives. By considering social media data, customer profiles and advertising features, a ranking of the social media platforms where advertising investment will be made has been obtained. In the third study, it was aimed to evaluate an e–commerce site with user data contained in social media. Thanks to these data, the services provided by the e–commerce site have been analyzed by categories and four different alternatives have been identified. The four identified alternatives were evaluated by eleven criteria and the importance rankings of the services provided by the e–commerce site were obtained from the point of view of the users. In the fourth study, the problem of planning the advertising budget of a cargo company that actively uses social media platforms was discussed. The social media platforms where the company's official accounts are located are scored using the AHP method. 4 Different budget planning solutions were obtained by using the obtained platform points in the relevant scenarios in the target programming method.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğien_US
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleDijital pazarlama stratejilerinde sosyal medya uygulamalarıen_US
dc.title.alternativeSocial media applications in digital marketing strategiesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.institutionauthorSaçan, Berk Can
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage106en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid708061en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster