Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇelik, Harun
dc.contributor.authorPektaş, Nergiz
dc.date.accessioned2023-10-02T20:56:23Z
dc.date.available2023-10-02T20:56:23Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RsTBl6RWK25OBMIKtIgYYfPVHL46xn10VnNcrxHn8AIgFe6dt-4HBI3ls56V5NQL
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/18353
dc.description.abstractGirişimcilik, bir girişimciyi rakiplerinden ayıran beceri, bilgi ve kaynakların kullanımı ve yönetimine yönelik bir yetkinlik faaliyetidir. Öğrencilerin sınıfta bir yetkinlikte kazanım sağlayabilmeleri için, bunu onlara öğretecek faaliyetlerle tamamen meşgul olmaları gerekir. Bu nedenle, yeterliliklerin kazanılmasında hem öğrenciler hem de öğretmenler rol almalıdır. Uygun bir öğrenme yaklaşımı, öğrencilerdeki girişimcilik becerilerinin gelişimi üzerinde olumlu bir etkiye neden olmaktadır. Uygun öğrenme yaklaşımları seçilerek, öğrencilerde güçlendirilebilecek en önemli girişimci yeterlilik kategorileri; özgüven, düşünme becerileri, risk alma, liderlik, yaratıcılık ve öngörüdür. Bu yeterlikleri öğrencilere kazandırabilmek için belirlenen öğretim yöntemlerine girişimcilik becerileri entegre edilmiştir. Belirtilen öğretim yöntemleri dikkate alınarak "Girişimcilik Destekli STEM Etkinliği", "Girişimcilik Destekli 5-E Tabanlı Ters-Yüz Öğrenme Etkinliği", "Girişimcilik Destekli Bağlam Temelli Öğrenme (REACT) Etkinliği" ve "Girişimcilik Destekli Proje Tabanlı Öğrenme Etkinliği" isimli etkinlikler öğrenci çalışma yaprağı ve öğretmen kılavuzu olarak hazırlanmıştır. Çalışmada tasarım tabanlı araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubunun seçilmesinde amaçlı örnekleme tekniğinden ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Tasarlanan etkinliklere uzman görüşü doğrultusunda eklemeler yapılarak etkinlikler zenginleştirilmiştir. Etkinliklerin, fen bilgisi öğretmenleri tarafından girişimcilik bilgi ve becerisini kazandırmaya yönelik değerlendirilmesi için "Öğretmenler için etkinlik değerlendirme rubriği" kullanılmıştır. Bu rubrik verilerinden elde edilen bulgulara bakıldığında; "Verilen problemlerin çözümlerine ilişkin farklı bakış açılarına yer veren uygulamaları içermektedir" değerlendirme maddesi en yüksek "iyi" değer aralığına isabet etmektedir (2.88). "Hata yapmayı yargılamak yerine öğrenme sürecinin bir parçası olarak görmeyi hedeflemektedir" değerlendirme maddesi ise "kabul edilebilir" değer aralığına isabet etmektedir (1.69). Diğer değerlendirme maddelerine bakıldığında "iyi" değer aralığında oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmen görüşleri alınarak etkinliklerin değerlendirilmesi yapılmıştır. Ardından araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractEntrepreneurship is a competency activity for the use and management of skills, knowledge and resources that distinguishes an entrepreneur from his competitors. For students to gain a competence in the classroom, they must be fully engaged in activities that will teach them. Therefore, both students and teachers should take part in acquiring qualifications. An appropriate learning approach has a positive effect on the development of entrepreneurial skills in students. The most important categories of entrepreneurial competence that can be strengthened in students by choosing appropriate learning approaches; self-confidence, thinking skills, risk taking, leadership, creativity and foresight. Entrepreneurship skills have been integrated into the teaching methods determined in order to gain these competencies to the students. Considering the specified teaching methods, the activities named "Entrepreneurship Supported STEM Activity", "Entrepreneurship Supported 5-E Based Flipped Learning Activity", "Entrepreneurship Supported Context-Based Learning (REACT) Activity" and "Entrepreneurship Supported Project-Based Learning Activity" It has been prepared as a leaflet and teacher's guide. Design-based research method was used in the study. Criterion sampling, one of the purposive sampling technique, was used in the selection of the study group. The activities were enriched by making additions to the designed activities in line with the expert opinion. "Effective evaluation rubric for teachers" was used to evaluate the activities by science teachers to gain entrepreneurship knowledge and skills. Considering the findings obtained from these rubric data; The evaluation item "Contains applications that include different perspectives on the solutions of the given problems" hits the highest "good" value range (2.88). The evaluation item "Aims to see making mistakes as a part of the learning process rather than judging them" falls within the "acceptable" value range (1.69). When the other evaluation items were examined, it was determined that they were in the "good" value range. In addition, the evaluation of the activities was made by taking the opinions of the teachers. Then, suggestions were made to the researchers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen öğretiminde pedagojik yaklaşımlara göre girişimcilik becerilerinin kazandırılmasına yönelik etkinliklerin geliştirilmesien_US
dc.title.alternativeDeveloping activities to earn entrepreneurship skills according to pedagogical approaches in science teachingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.institutionauthorPektaş, Nergiz
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage123en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid755733en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster