Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTonga, Deniz
dc.date.accessioned2020-06-25T14:32:48Z
dc.date.available2020-06-25T14:32:48Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationTonga, D. (2015). Ermeni Tehciri'nin 100. Senesinde Öğretim Programlarımızda Ermeni Meselesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 0(21), 871 - 907.en_US
dc.identifier.issn1308-9196
dc.identifier.issn1308-7363
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRnME56VTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/183
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Türkiyeyi özellikle her sene nisan ayında uluslararası alanda meşgul eden Ermeni Meselesine, öğretim programlarımızda ve ders kitaplarında nasıl yer verildiğine ilişkin bir değerlendirme ortaya koymaktır. Bu nedenle araştırmada veri toplama aracı olarak doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Ermeni Meselesinin konu olarak geçebileceği düşünülen sosyal bilgiler, tarih ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük öğretim programları ve ders kitapları incelenmiştir. Elde edilen bulgular üzerinden betimsel analizlere yer verilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, 7. sınıf sosyal bilgiler ve 8. sınıf inkılap tarihi derslerinde I. Dünya Savaşına ilişkin kazanımlar varken, ders kitabında Doğu Cephesi bölümünde Ermeniler ile mücadele edilmesine rağmen bu bilginin verilmediği ve sadece Ruslar ile mücadele edildiği bilgisi verilmiştir. Bununla beraber 8. sınıf inkılap tarihi ders kitabında Kurtuluş Savaşında Doğu Cephesi başlığında Ermeniler ile ilgili mücadelelere, Ermenilerin kurduğu cemiyetlere ve bunlara karşı Türklerin kurduğu milli cemiyetlere, ardından da kısaca soykırım iddialarına değinilmiştir. 10. sınıf tarih öğretim programının ek açıklamalar kısmında ise detaylı ve yoğun olarak Ermeni Meselesine ilişkin bilgilere yer verilmiştir. Verilen bu bilgilere karşılık gelebilecek örnekler ders kitabında yer almıştır. Türkiyede öğrencilerin ilkokul birinci sınıftan itibaren tarih konularını öğrenmeye başladıkları düşünüldüğünde, Ermeni Meselesi gibi günümüzde de devam eden bir sorun hakkında sadece 10. sınıfta az bir ders saati karşılığında edinilen bilgilerin yetersiz kalacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to make an evaluation about how the discourse on the Armenian question which occupies Turkey's agenda and poses an international challenge every year in April is articulated in our curriculum and school books. Thus, document analysis method has been used for data collection. The school books of lessons such as social studies, history and History of Turkish Revolution and Ataturk's Principles have been analyzed as they are considered to address the Armenian question as a separate unit. Descriptive analyses have been made based on the data collected. According to the data acquired, while the textbooks of social studies in 7th grade and revolution history in 8th grade present acquisitions related to the I. World War, they do not cover any information related to the fight against Armenians on the section which addresses the East Front of the war. This section only mentions the struggle against Russians. However, the textbook of revolution history in 8th grade mentions the struggle against Armenians under the section of the East Front of the Independence War and gives information about the national associations established by Turks against them and addresses the genocide allegations very briefly. The curriculum of history in 10th grade presents detailed and intensive information concerning the Armenian question under the section of additional explanations. Examples corresponding to such information addressed in the curriculum have been presented in the textbook. Considering the fact that students begin to learn historical issues starting from their first year in primary school, information acquired from a lesson of only one hour in 10th grade about a problematic matter like Armenian question will be inadequate.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleErmeni Tehciri’Nin 100. Senesinde Öğretim Programlarımızda Ermeni Meselesien_US
dc.title.alternativeThe Armenian Question In Our Curriculum 100 Year After The Armenian Relocationen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue21en_US
dc.identifier.startpage871en_US
dc.identifier.endpage907en_US
dc.relation.journalAdıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster