Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇakmak, Aygen
dc.contributor.authorGür, Cemile
dc.date.accessioned2023-10-02T20:56:32Z
dc.date.available2023-10-02T20:56:32Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sELqxhTlFGAjsbjOuuiyCN_QNsLKqp9GpsQVmbTvQKBnMKGEMkJ71Epfq0BNPPGL
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/18405
dc.description.abstractBu araştırmada "Ergenler İçin Yıkıcı Davranış Ölçeği- EYDÖ (Disruptive Behavior Scale for Adolescents (DISBA))"nin Türkçeye uyarlama çalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Osmaniye İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmi liselere devam eden 15-18 yaş aralığında 588 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada araştırmacı tarafından hazırlanan öğrencilere ve ailelerine ait demografik bilgileri elde etmek amacıyla Genel Bilgi Formu ve öğrencilerin yıkıcı davranışlarını değerlendirmek için Ergenler İçin Yıkıcı Davranış Ölçeği (Altruism Scale for Children) kullanılmıştır. Araştırmada ölçeğin geçerlilik çalışmaları kapsamında kapsam geçerliği ve yapı geçerliği, güvenirlik kapsamında Cronbach Alfa (?) katsayısı hesaplanmıştır. Güvenirlik kapsamında Cronbach alfa katsayısı tüm ölçek için 0,97 bulunmuştur. Türkçe'ye uyarlama süreci sonrasında ölçek 29 maddeden ve agresif okul davranışı, sınıfa meydan okuma, okulun önemsizliği ve otoriteye meydan okuma olmak üzere dört alt boyuttan oluşmaktadır. Ölçekten alınabilecek en düşük puan 0 en yüksek puan 87'dir. Ergenler İçin Yıkıcı Davranış Ölçeği; 15-18 yaş aralığındaki ergenlerin yıkıcı davranışlarını değerlendirmede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda; ayrıca cinsiyetin agresif okul davranışı alt boyutunda anlamlı bir farklılık oluşturduğu, 17 yaşındaki ergenler ile üniversite mezunu anne/babaya sahip olan ergenlerin yıkıcı davranışlarının diğer gruplara göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Yıkıcı davranış, ergen, geçerlik, güvenirliken_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to conduct the validity and reliability study of the "Disruptive Behavior Scale for Adolescents" (DIBSA). The study group of the research consisted of 588 students who go to high schools every day between the ages of 15-18, which affiliated to Osmaniye Provincial Directorate of National Education in the 2020-2021 academic year. In the study, the General Information Form was used to obtain demographic information about the students and their families prepared by the researcher, and the DISBA was used to evaluate the destructive behaviors of the students. In the study, content validity and construct validity were calculated within the scope of validity studies of the scale, and coefficient of Cronbach Alpha was calculated within the scope of reliability. Within the scope of reliability, the coefficient of Cronbach's alpha was found to be 0.97 for the whole scale. After the adaptation process into Turkish, the scale consists of 29 items and four sub-dimensions for as aggressive school behavior, challenging to class, the insignificance of the school, and challenging to authority. The lowest point that can be taken from the scale is 0, and the highest point is 87. Disruptive Behavior Scale for Adolescents; it has been concluded that it is a valid and reliable scale that can be used to evaluate the disruptive behaviors of adolescents between the ages of 15-18. As a result of the research; In addition, it was determined that gender made a significant difference in the aggressive school behavior sub-dimension, and that the destructive behaviors of 17-year-old adolescents and adolescents with university graduate parents were higher than the other groups. Keywords: Disruptive behavior , adolescence, validity, reliabilityen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleErgenler için yıkıcı davranış ölçeği geçerlik güvenirlik çalışmasıen_US
dc.title.alternativeValidity and reliability study of disruptive behavior scale for adolescentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.institutionauthorGür, Cemile
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage97en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid741971en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster