Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKartal, Üyesi Cihat
dc.contributor.authorÇelik, Selahattin
dc.date.accessioned2023-10-02T20:56:48Z
dc.date.available2023-10-02T20:56:48Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sELqxhTlFGAjsbjOuuiyCPCMZtHtJ6r1DW8xT5KcYK_rSvD_6xRxHhMOpQv6FTLc
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/18476
dc.description.abstractGrupların ya da kişilerin gereksinimlerini, seçimlerini, isteklerini, satın alımlarını ve kullanımlarını karşılayan hizmetler, fikirler, tecrübeler ve süreçleri kapsayan bir disiplin olarak onaylanan tüketici davranışı, içerisinde pek çok başka disiplini barındıran terimdir. Tüketicilerin satım alım kararlarında nasıl davranacaklarını bilmek, pazarlama bilimi bakımından önem arz etmektedir. Dolayısıyla tüketici davranışı tüketicilerin pazarlarda göstermiş olduğu davranışları araştırmakta ve bu davranışları etkileyen unsurları çözümlemektedir. Yaşanan bazı ekonomik krizler, doğal afetler veya pandemi gibi olağanüstü durumlar, tüketicilerin gereksinimlerinin de farklı olarak şekillenmesine yol açabilecektir. Salgın ve felaket zamanlarında tüketicilerin satınalmaya yönelik eylemleri ya da karar verme mekanizmaları, normal dönemdekilere göre çok daha farklı görünüm arz edebilmektedir. Ekonomik krizler veya pandemi diye nitelendirilen salgınlar, tüketici davranışlarında önemli bir etkiye sahip olmaktadır. Yapılan bu çalışmayla bu salgın dönemlerinde meydana gelen farklılıkların neler olduğu, tüketicilerin salgın ve afet dönemlerinde davranışlarının hangi yönde değiştiği, salgın dönemlerinin ne gibi gelişmeler ya da olumsuzluklar getirdiği incelenmiştir. Çalışmada dünyanın mücadele ettiği ve Türkiye'de ilk vakanın 2020 yılının mart ayında görüldüğü Covid-19 Pandemi döneminden başlayarak tüketici davranışlarının incelenmesi amaçlanmıştır.en_US
dc.description.abstractConfirmed as a discipline that includes services, views, experiences and processes that meet the needs, wants, preferences, purchases and uses of individuals or groups, consumer behavior is a concept that includes many other disciplines within it. Knowing how consumers will behave in the purchasing decision process is very important in terms of marketing science. In this context, consumer behavior researches the behavior of consumers in the markets and analyzes the factors affecting these behaviors. Some economic crises, natural disasters or extraordinary situations such as Pandemic may cause the needs of consumers to be shaped differently. Consumer purchasing habits or purchasing styles in these periods may present different appearances compared to normal periods. Epidemics, which are described as economic crises or pandemics, have a significant impact on consumer behavior. With this study, it has been examined what the differences are during these epidemic periods, in which direction the changing behaviors of consumers during epidemic and disaster periods, and what developments or negativities the epidemic periods bring. In the study, it is aimed to examine consumer behavior starting from the Covid-19 pandemic period, which the world is struggling with and the first case was seen in Turkey in March 2020.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSalgın ve felaket dönemlerinde tüketici davranışları covıd-19 pandemisi ve normalleşme döneminde ankara'da bir incelemeen_US
dc.title.alternativeA review of consumer behavior in ankara during the COVID-19pandemic and normalization perioden_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.institutionauthorÇelik, Selahattin
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage106en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid748955en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster