Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇaydere, Öznur Öztosun
dc.contributor.authorDemir, Burak Cem
dc.date.accessioned2023-10-02T20:56:56Z
dc.date.available2023-10-02T20:56:56Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=qVqOZFj2DwNmvdf1oGFYiJr6smfY0FHayr6Z4tRSqGA_TUPhWlIQIXiYoQFFbH91
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/18508
dc.description.abstractBu araştırmada uzaktan müzik etkinliklerinin serebral palsili çocuklar ile gerçekleştirilebilmesine ilişkin durumun ortaya konulması amacıyla "Uzaktan müzik etkinliklerinin serebral palsili çocuklar üzerine etkisi nasıldır?" problemine cevap aranmıştır. Araştırmada deneysel araştırma yöntemlerinden tek-denekli araştırma modeli kullanılmış, araştırma grubu olarak zihinsel engeli olmayan serebral palsili üç katılımcı seçilerek veriler gözlem ve görüşme tekniği yoluyla toplanmış ve içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre serebral palsili çocuklar ile yapılan uzaktan müzik etkinliklerine ilişkin katılımcı, veli ve araştırmacı görüşlerinin etkinliğe karşı ilgi, istek durumu ve etkinliğin verimliliği açısından son derece olumlu yönde olduğu fakat uygulama süreci öncesi ve sonrasında uygulanan müziksel algılama testine ilişkin ön test ve son testlerin arasında büyük ölçüde müzikal bir gelişim olmadığı, katılımcıların ise uygulama sürecinde belirlenen kazanımların çoğunu gerçekleştirebildiği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this research, in order to reveal the situation regarding the possibility of performing distance music activities with children with cerebral palsy, "What is the effect of distance music activities on children with cerebral palsy?" the answer to the problem has been sought. In the study, one-subject research model, one of the experimental research methods was used, three participants with cerebral palsy without intellectual disability were selected as the research group and the data were collected through observation and interview techniques and analyzed through content analysis. According to the results of the research, the opinions of the participants, parents and researchers about the distance music activities with children with cerebral palsy are extremely positive in terms of interest, desire and efficiency of the activity, but it is among the pre-test and post-tests related to the musical perception test applied before and after the application process it was determined that there was no musical development to a large extent, and that the participants were able to realize most of the gains determined during the implementation process.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectFizyoterapi ve Rehabilitasyonen_US
dc.titleUzaktan eğitim ortamında serebral palsili çocuklarla gerçekleştirilen müzik etkinliklerine ilişkin bir incelemeen_US
dc.title.alternativeAn investigation related music activities performed with children with celebral palsy in a distance education environmenten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.institutionauthorDemir, Burak Cem
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage85en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid762735en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster