Kovid-19 pandemisinin eğitime etkileri ve oluşturduğu kaygı türleri: İlköğretim matematik öğretmenliği lisans öğrencilerinin bakış açısından bir inceleme / Effects of the Covid-19 pandemic on education and types of anxiety: A study from the perspective of elementary mathematics teaching undergraduate students
Özet
Mart 2020'de Kovid-19 pandemisinden dolayısıyla Türkiye'deki bütün üniversiteler yüz yüze eğitime ara vererek uzaktan eğitime geçmiştir. Bununla birlikte üniversitelerin eğitim fakültelerinde de hazırlıksız ve hızlı bir biçimde uzaktan eğitim yapılmaya başlanmıştır. Kovid-19 pandemisi sürecinin ilköğretim matematik öğretmenliği lisans öğrencilerinin bakış açısıyla değerlendirilmesi, eğitim fakültelerindeki risk yönetimi açısından önemli olduğu düşünülmektedir. Bu bağlamda araştırmanın amacı; lisans öğrencilerinin Kovid-19 pandemisi sürecinde etkilenme durumlarını ve görüşlerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda lisans öğrencilerinin belirli bir zamandaki mevcut durumlarının betimlenmesi hedeflendiği için bu araştırma kesitsel tarama türünden bir çalışmadır. Araştırmaya ait veriler 364 ilköğretim matematik öğretmenliği lisans öğrencisinden elde edilmiştir. Veri toplama aracı olarak hazırlanan anket Google Formsa aktarılmıştır. Daha sonra lisans öğrencileriyle Google Forms linki paylaşılarak katılımcıların ankete cevap vermesi sağlanmıştır. Elde edilen veriler betimsel ve içerik analizi yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgularda, lisans öğrencileri, Kovid-19 pandemisinin hayatlarını fazlasıyla zorlaştırdığını ve bu süreçte yüksek düzeyde kaygı taşıdıklarını belirtmişlerdir. Ayrıca lisans öğrencilerinin Kovid-19 pandemisi sürecinde sağlık, eğitim ve gelecek konularında daha çok kaygılandıkları belirlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre karantina süreci ilköğretim matematik öğretmenliği lisans öğrencilerini psikolojik olarak etkileyerek ders takiplerini zorlaştırmış ve motivasyonlarını azaltarak performanslarında düşüşe sebep olmuştur. Bu bulgular ışığında, pandemi gibi aniden gelişen olağan dışı olaylar karşısında eğitimin aksamaması ve etkin bir şekilde devam edebilmesi için teknolojik gereksinimlerin karşılanması tek başına yeterli olmayıp lisans öğrencilerinin ruh sağlığı ve psikolojik durumları da dikkate alınması ve destekleyici rehberliğe yönelik faaliyetler yapılması tavsiye edilmektedir. Due to the Covid-19 pandemic in March 2020, all universities in Turkey suspended face-to-face education and switched to distance education. In addition, unprepared and fast distance education has started to be done in the education faculties of universities. Evaluation of the Kovid-19 pandemic process from the perspective of undergraduate mathematics teaching undergraduate students is thought to be important in terms of risk management in education faculties. In this context, the aim of the research is; The aim of this study is to reveal the state and views of undergraduate students during the Kovid-19 pandemic process. For this purpose, this research is a cross-sectional survey type, since it is aimed to describe the current situation of undergraduate students at a certain time. The data of the research were obtained from 364 elementary mathematics teaching undergraduate students. The questionnaire prepared as a data collection tool was transferred to Google Form. Afterwards, the Google Forms link was shared with the undergraduate students, allowing the participants to respond to the survey. The obtained data were analysed using descriptive and content analysis methods. In the findings, undergraduate students stated that the Covid-19 pandemic made their lives extremely difficult and they had high levels of anxiety in this process. In addition, it was determined that undergraduate students were more concerned about health, education and the future during the Kovid-19 pandemic. According to the findings, the quarantine process affected the primary school mathematics teaching undergraduate students psychologically, making it difficult to follow the course and reducing their motivation, causing a decrease in their performance. In the light of these findings, it is not enough to meet the technological requirements alone in order to prevent the interruption of education and to continue effectively in the face of sudden extraordinary events such as pandemics, it is recommended to take into account the mental health and psychological conditions of undergraduate students and to carry out activities for supportive guidance.