Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorHASAN ERBAY
dc.contributor.advisorMUSTAFA COŞAR
dc.contributor.authorEMRE DENİZ
dc.date.accessioned2023-11-29T10:12:47Z
dc.date.available2023-11-29T10:12:47Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023-03-11
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/18766
dc.description.abstractDijital teknolojilerin gelişmesiyle birlikte internet ortamında oluşan veri miktarı, çeşitliliği her geçen gün artmaktadır. Çevrimiçi ticaret siteleri de bu verilerin toplanmasında en büyük katkı sağlayan uygulamalar arasındadır. Toplanan farklı tiplerdeki, yani sayısal, metinsel verilerin analiz edilerek hem müşteriler için hem de şirketler için daha faydalı bilgilere dönüştürecek uygulamaların geliştirilmesi gerekmektedir. Bu nedenle bu tez çalışmasında Türkçe müşteri yorumları üzerine farklı makine öğrenimi teknikleri uygulanarak çok etiketli analizler gerçekleştirilmiştir. İlk olarak bu tez çalışması için Türkçe alışveriş sitelerinden özgün bir veri seti toplanmıştır. Ardından bu veriler üzerinde sırasıyla klasik makine öğrenimi teknikleri ve derin öğrenme teknikleri uygulanarak müşteri yorumlarının çok etiketli analizi gerçekleştirilmiştir. Elde edilen sonuçlar, çok etiketli sınıflandırma uygulamalarında yaygın olarak kullanılan değerlendirme metrikleri ile karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir. Deneysel sonuçlara göre, Türkçe müşteri yorumlarının çok etiketli sınıflandırılması için en başarılı yöntemin ince ayarlaması yapılmış BERT modeli olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractWith the development of digital technologies, the amount of data created on the internet is increasing day by day. Online commerce sites are also the applications that make the biggest contribution to this amount of data. By analyzing these textual data, it is necessary to develop more useful applications for both customers and companies. For this reason, in this thesis study, multi-label analyzes were carried out on customer comments in Turkish by applying different machine learning techniques. First of all, a unique data set was collected from Turkish shopping websites for this thesis study. Then, multi-label analysis of customer comments was performed by applying classical machine learning techniques and deep learning techniques, respectively, on these data. The obtained results were analyzed in comparison with the evaluation metrics commonly used in multi-label classification applications. According to the experimental results, it has been determined that the most successful method for multi-label classification of Turkish customer reviews is the fine-tuned BERT model.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTürkçe e-ticaret müşteri yorumlarının derin öğrenme ile çok etiketli analizien_US
dc.title.alternativeMulti-label analysis of Turkish e-commerce customer reviews with deep learningen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesi, Fatma Şenses Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Yönetim ve Organizasyon Bölümüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster