Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzveren, Hüsna
dc.contributor.authorÖzden, Dilek
dc.contributor.authorGülnar, Emel
dc.date.accessioned2020-06-25T14:32:51Z
dc.date.available2020-06-25T14:32:51Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationÖzveren, H., Özden, D., Gülnar, E. (2018). The Perception Of Nursing By First-Year Nursing Students: A Metaphor Analysis. Sağlık Bilimleri Dergisi, 27(2), 162 - 169.en_US
dc.identifier.issn1018-3655
dc.identifier.issn1018-3655
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWprNE9Ua3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/201
dc.description.abstractThis study was done with the objective of revealingthrough metaphors the perceptions of first-year nursingstudents on the concept of “nursing”. This study wasrealized with the voluntary participation of 80 first yearstudents of the Department of Nursing at the School ofHealth Sciences of a university and who accepted toparticipate in the study. It was requested that everynursing student should complete the sentence, “Nursingis like..., because...” with the objective of revealing theirmetaphors for the concept of “nursing”. It was foundthat nursing students produced 45 different metaphors.The metaphors constituted for the concept of “nursing”by the nursing students were treated in seven categories.It was determined that the categories in which thestudents produced the most metaphors were mother, toassist, life, to be responsible, physician’s assistant, cornerstoneand a difficult profession. In conclusion, themetaphors can be used as a strong research tool in understanding,revealing and explaining the cognitiveimages of the nursing student about the concept ofnursing. There is a need to study the concept of nursingthrough metaphors in different year students andnurses.en_US
dc.description.abstractBu araştırma hemşirelik birinci sınıf öğrencilerin,“hemşirelik” kavramına ilişkin sahip oldukları algılarımetaforlar aracılığıyla ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır.Bu araştırma, bir üniversitenin Sağlık BilimleriFakültesi Hemşirelik Bölümü 1.sınıfta öğrenim gören vearaştırmaya katılmaya kabul eden 80 öğrencinin katılımıylagerçekleştirilmiştir. Her bir hemşirelik öğrencisine“hemşirelik” kavramına ilişkin sahip oldukları metaforlarıortaya çıkarmak amacıyla “Hemşirelik . . gibidir;çünkü . . .” cümlesini tamamlaması istenmiştir. Hemşireliköğrencilerinin 45 değişik metafor ürettikleri bulunmuştur.Hemşirelik öğrencilerinin “hemşirelik” kavramınailişkin oluşturdukları metaforlar yedi kategorideele alınmıştır. Öğrencilerin en çok metafor ürettiklerikategorilerin; anne, yardım etmek, hayat, sorumluluksahibi olmak, doktor yardımcısı, temel taş, zor bir meslekolduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak, metaforlar,hemşirelik öğrencilerinin hemşirelik ile ilgili kavramsalimgeleri açıklamada güçlü bir araştırma aracı olarakkullanılabilir. Hemşirelik kavramının farklı sınıf öğrencilerdeve hemşirelerde metaforlar aracılığıyla araştırılmasınagereksinim vardır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGenel ve Dahili Tıpen_US
dc.titleThe Perception Of Nursing By First-Year Nursing Students: A Metaphor Analysisen_US
dc.title.alternativeHemşirelik Birinci Sinif Öğrencilerinin Hemşirelik Algisi: Bir Metafor Analizien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume27en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage162en_US
dc.identifier.endpage169en_US
dc.relation.journalSağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster