Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorZabunoğlu, H. Gökçe
dc.date.accessioned2020-06-25T14:32:58Z
dc.date.available2020-06-25T14:32:58Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationZabunoğlu, H. G. (2017). AİHM Kararlarında Toplantı Ve Gösteri Yürüyüşü Hakkı Ve Kolluğun Zor Kullanma Yetkisi. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 66(3), 627 - 658.en_US
dc.identifier.issn1301-1308
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpnNE1EZ3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/255
dc.description.abstractDüşünce özgürlüğünün bir uzantısı olarak kamusal alanda kamuoyunundikkatini çekçek için toplantılar, gösteriler ve yürüyüşler düzenlenmektedir.Demokratik ülkelerde bunlar temel haklar içerisinde kabul edilen toplantıözgürlüğü içinde güvence altına alınmaktadır. Bu hakkın kullanımı esnasındadevlet müdahaleleri söz konusu olmaktadır. Devletin güvenlik bürokrasisi iletoplumsal olaylara müdahalesinde kullandığı zor kullanma yetkisi ve tekniğiulusal ve uluslararası normlar ile düzenlenmiştir. Buna rağmen müdahaleninhangi ölçüde olması gerektiğine ilişkin tam bir uygulama standardıbulunmamaktadır. Gerek uygulamada ve gerek mevzuatta ilgili hakka ilişkinpek çok sıkıntı ile karşı karşıya olunduğu bir gerçektir. Türkiye’degerçekleşen eylemlerde sıklıkla kolluğun güç kullanma yetkisini aştığı iddiaedilmektedir. Yine kanunda hakkın kullanımı için aranan bildirim şartının izinverme biçiminde uygulanması da bu hakkın kullanımında ortaya çıkansorunların başında gelmektedir. Bu çalışmada toplumsal olaylarda kollukkuvvetlerinin zor kullanma yetkisinin sınırları AİHM içtihatları ışığındadeğerlendirilmiştir.en_US
dc.description.abstractAs an extension of freedom of thought, meetings, demonstrations, andwalks are organized for the public attention to public attention. In democraticcountries, these are guaranteed within the freedom of assembly, which isrecognized in fundamental rights. State interventions during the exercise ofthis right is concerned. The state's right to use force and security bureaucracyis regulated by national and international norms. Yet there is no exact standartfor what extent the intervention should be. It is often claimed that the policeare empowered to use force in Turkey. The application of notificationcondition in the form of permission in practice is another question about thisright. In this study the limits of the poliçe force’s use of force in social eventswere assessed under the ECHR’s judgement.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.titleAİHM Kararlarında Toplantı Ve Gösteri Yürüyüşü Hakkı Ve Kolluğun Zor Kullanma Yetkisien_US
dc.title.alternativeFreedom of Assembly and Law Enforcement Powers to Use Force in Decisions of The ECHRen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume66en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage627en_US
dc.identifier.endpage658en_US
dc.relation.journalAnkara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster