Yabancı Dil Öğretiminde Edebiyatın Yeri Ve Dil Becerilerinin Gelişimine Katkısı
Künye
Soyer, S. (2016). Yabancı Dil Öğretiminde Edebiyatın Yeri Ve Dil Becerilerinin Gelişimine Katkısı. Ekev Akademi Dergisi, 0(67), 303 - 314.Özet
Tarih boyunca insanlar çeşitli amaçlar ve yöntemlerle yabancı dil öğrenme uğraşısı içine girmişlerdir. Yabancı dil öğrenmek, o dilde iletişim kurabilmek için gerekli bilgi ve becerilerin edinilmesi sürecidir. Bir yabancı dil öğrenilirken çoğunlukla ihmal edilen alan edebiyat alanıdır. Bazı öğrencilerin olumsuz bakış açısı ve bilinmeyenden korkma yönelimi dil öğretiminde edebiyatın gözden kaçırılmasına neden olmuştur.Sınıf ortamında yabancı dil eğitim süreci çok çeşitli yöntemlerle desteklenmekte ve sürdürülmektedir. Bu yöntemlere ek olarak kullanılan kaynaklar da önem arz etmektedir. Bu çalışma üniversitede yabancı dil eğitimi alan öğrencilerin, öğrendikleri dil ile ilgili edebiyat dersini ve dersin işleniş yöntemini incelemeyi hedeflemektedir. Humanity tried to learn foreign languages for various purposes, with various methods throughout history. Learning a foreign language is a process of obtaining necessary knowledge and skills to comunicate in that language. In this process, literature generally has been a neglected area. Some students' negative point of view and tendency of being afraid from unknown trivialized literatures usage in foreign language teaching.Process of language teaching being supported with a wide range of methods in classroom. Alongside these methods, sources that being used are also matter of importance. This study aims to examine the literature classes and course content of foreing language learners at university level.
Kaynak
EKEV AKADEMİ DERGİSİCilt
0Sayı
67Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNM01EQTBOQT09https://hdl.handle.net/20.500.12587/273