Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBağdatlı, Şenay
dc.contributor.authorDeliceoğlu, Gökhan
dc.date.accessioned2020-06-25T14:33:07Z
dc.date.available2020-06-25T14:33:07Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationBağdatlı, Ş., Deliceoğlu, G. (2014). Eğitilebilir Zihinsel Engelli Bireylerde Bazı Fiziksel Uygunluk Parametrelerinin İncelenmesi (Kırıkkale İli Örneği). Spor Bilimleri Dergisi, 25(2), 67 - 78.en_US
dc.identifier.issn1300-3119
dc.identifier.issn2667-6672
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRneE56a3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/317
dc.description.abstractEğitilebilir Zihinsel Engelli Bireyler (EZEB)de bazı fiziksel uygunluk parametrelerinin incelenmesi amacıyla yapılan bu çalışmada, Kırıkkale İlinde Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerine devam eden 13-17 yaş Eğitilebilir Zihinsel Engelli kız ve erkeklerden oluşan araştırma grubuna uygulanan Brockport Fiziksel Uygunluk Test bataryasından alınan 9 fiziksel uygunluk (skinfold, 20 m mekik, dominant el kavrama, otur- eriş, modifiye mekik, bükülü kol asılma, omuz germe, göğüs pres ve gövde kaldırma) testi uygulanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Kırıkkale İlinde bulunan 4 Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezinde kayıtlı ve eğitimine devam eden Hafif Zihinsel engele (50-70 IQ) sahip 13-17 yaş aralığında, 21 kız ( yaş14,23 1,37 yıl; XVKİ19,73 4,88 kg/m2) ve 33 erkek ( yaş14,54 1,48 yıl; XVKİ 22,32 4,91 kg/m2) olmak üzere, toplam 54 kişiden oluşan eğitilebilir zihinsel engelli birey oluşturmuştur. Fiziksel uygunluk yetilerinin birbirleriyle ilişkilerini tespit etmek amacıyla Regresyon analizi uygulanmıştır. Bulgular incelendiğinde kızlarda yaşla birlikte fiziksel uygunluk değerinin arttığını ve erkeklerde en yüksek fiziksel uygunluk değerinin 14 yaşta görüldüğü göze çarpmaktadır. Diğer bulguya göre kuvvet yetileri ile vücut ağırlığı arasında, boy uzunluğu ve vücut ağırlıkları ile skinfold değerleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki görülmektedir. Yaş, boy uzunluğu ve vücut ağırlığı değişkenleri ile T puanlarına göre belirlenen fiziksel uygunluk ve 20 m mekik koşusu arasında istatistiksel olarak anlamlı model görülmemektedir. Sonuç olarak, Eğitilebilir Zihinsel Engelli kız ve erkek bireylerin fiziksel uygunluk değerlerinin benzerlik gösterdiği söylenebilir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to identify certain physical fitness parameters of persons with Intellectual Disabilities (ID) in Kırıkkale. Research group consist of 13-17 years-old boys and girls with ID from Private Education and Rehabilitation Centers in Kırıkkale. Nine tests (Skinfold measure, 20 m shutle run, dominant hand grip strength, sit&reach, modified curl-up, flexed arm hang, shoulder stretch, bench press and body rise) which were derived from Brockport Physical Fitness Test Battery were used to measure certain physical fitness parameters of the sample group. Total number of 54 (72,97% of the universe) mild ID person from four Private Education and Rehabilitation Centers participated in this study. Twenty one of this sample group were girls with mild disabilities (50-70 IQ and Xage14,23 ± 1,37 year; XBMI 19,73 ± 4,88 kg/m2) and 33 were boys with mild disabilities (50-70 IQ and Xage14,54 ± 1,48 year; XBMI 22,32 ± 4,91 kg/m2). In order to find out the relationship between Pyhsical Fitness levels, a Regression analyze was used. SPSS 17.0 version with the 0,05 probility was used to analyze the data. In the findings, it was found that physical level of girls increases with age, and also found that highest physical fitness level for boys reaches at the age 14. According to another finding, the statistical relations between strength parameters and mass and between mass, height and skinfold parameters are observed. Besides, it also is seen that there is no statistical relation between age, height, mass and physical fitness determined according to T scores and 20m shuttle run test. As a result, it can be said that the physical fitness values of girls and boys with Intellectual Disabilities show similarities.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor Bilimlerien_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleEğitilebilir Zihinsel Engelli Bireylerde Bazı Fiziksel Uygunluk Parametrelerinin İncelenmesi (Kırıkkale İli Örneği)en_US
dc.title.alternativeIdentification of Certain Physical Fitness Parameters of Persons with Educable Intellectual Disabilities (Kırıkkale Case)en_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage67en_US
dc.identifier.endpage78en_US
dc.relation.journalSpor Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster