Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorToptaş, Veli
dc.contributor.authorÇelik, Serkan
dc.contributor.authorKaraca, E. Tuğçe
dc.date.accessioned2020-06-25T14:33:10Z
dc.date.available2020-06-25T14:33:10Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationToptaş, V., Çelik, S., Karaca, E. T. (2012). Pedagogical materials use of primary grade teachers in mathematics education. İlköğretim Online (elektronik), 11(4), 1121 - 1130.en_US
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNM05qQTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/330
dc.description.abstractÖZ.Materyaller hem görsel hem de dokunsal olarak ilgi çekici olmakla birlikte, açık ve somut bir şekilde soyut matematiksel fikirleri temsil ederler.Bu çalışmanın odak noktası ilköğretim matematik programında belirtilen materyallerdir.Bu çalışmada 4. ve 5. Sınıf öğretmenlerinin matematik derslerinde materyal kullanımlarını sorgulamaktır. Çalışmanın verileri kullanımı için izin alınmış bir anket formu ile elde edilmiştir. Çalışmanın katılımcılarını 2011-2012 eğitim öğretim yılında Kırıkkale il merkezindeki 25 ilköğretim okulunda çalışan 137 4. ve 5. Sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışmanın bulguları sınıf öğretmenlerinin materyalleri kullanımları yeterli düzeyde yüksek değildir. Çalışmanın bulgularına dayanarak öneriler sunulmuş ve çalışmanın sınırlılıkları tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractABSTRACT.As having both visual and tactile appeal, the rationale under the use of manipulative materials is to represent abstract mathematical ideas in an explicit and concrete manner. The focus of the study was on geometry-related course materials indicated in the course curriculum. In this study, the teachers of 4th and 5th grade in mathematics lessons were questioned on their use of instructional materials. The data gathered through an adopted questionnaire form and its use consent was obtained. The sample of the research is 137 teachers of 4th and 5th grades in the 25 primary schools in Kirikkale in 2011-2012 academic year. The findings of the study revealed that primary grade teachers‟ actual utilization of course materials is not satisfactorily high. Suggestions were made on further research and the limitations of the study discussed as well.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titlePedagogical materials use of primary grade teachers in mathematics educationen_US
dc.title.alternativeMatematik derslerinde sınıf öğretmenlerinin öğretim materyallerini kullanımıen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1121en_US
dc.identifier.endpage1130en_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster