Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorToptaş, Veli
dc.contributor.authorElkatmış, Metin
dc.contributor.authorKaraca, E. Tuğçe
dc.date.accessioned2020-06-25T14:33:11Z
dc.date.available2020-06-25T14:33:11Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationToptaş, V., Elkatmış, M., Karaca, E. T. (2012). İlköğretim 4. sınıf matematik programının öğrenme alanları ile matematik öğrenci çalışma kitabındaki soruların zihinsel alanlarının TIMSS' e göre incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 17 - 29.en_US
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZNU1EZzBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/335
dc.description.abstractTIMSS 4 y ılda bir yapılan, ülkelerin fen ve matematik başarılarını birçok değişken açısından değerlendiren uluslar arası bir araştırmadır. Türkiye 1999 ve 2007 yıllarında 8. Sınıf düzeyinde bu araştırmaya katılmıştır, çalışmaları devam eden TIMSS 2011e ise ilk defa 4. Sınıf düzeyinde de katılacaktır. Bu çalışmada ilköğretim 4. Sınıf matematik öğrenci çalışma kitabında yer alan soruların zihinsel ve öğrenme alanlarına göre incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yönteminde kullanılan yazılı doküman analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışma kitabındaki soruların hem öğrenme alanlarına hem de zihinsel alanlara göre yüzdelik dağılımlarının TIMSS ile büyük oranda farklılıklar gösterdiği görülmektedir.en_US
dc.description.abstractTIMSS is an international survey that held every 4 years and evaluates countries science and mathematics achievement in terms of several variables. Turkey had participated in this research at 8. Grade class level in the years 1999 and 2007 and shall also participate at 4. Grade class level for the first time in TIMSS 2011. In this study, 4. Grade mathematics student workbook was examined based on the questions in the mental and learning areas. In the study qualitative research method was used and analyzing a written document technique was used. Mental questions in the workbook according to the fields and learning areas, its seen that there are largely differences by the percentage with TIMSS.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim 4. sınıf matematik programının öğrenme alanları ile matematik öğrenci çalışma kitabındaki soruların zihinsel alanlarının TIMSS’ e göre incelenmesien_US
dc.title.alternativeAnalysis of 4. Grade mathematics curriculum learning areas and mental areas in mathematics student workbook questions according to TIMSSen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage17en_US
dc.identifier.endpage29en_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster