Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMirici, İ. Hakkı
dc.contributor.authorÖzhavzalı, T. Müzeyyen
dc.contributor.authorSaka, F. Özlem
dc.date.accessioned2020-06-25T14:33:23Z
dc.date.available2020-06-25T14:33:23Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.citationBu makale açık erişimli değildir.en_US
dc.identifier.issn1300-249X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpVMk5UVT0=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/390
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Sınavsız Geçiş Projesi 'nin uygulanmasında karşılaşılan güçlükleri tespit ederek Proje 'nin daha başarılı ve amacına uygun biçimde uygulanmasına katkı sağlamaktır. Bu amaçla, Meslek Yüksek Okulları öğretim elemanlarının ve öğrencilerin Proje hakkındaki görüşlerini almak, sınavsız geçiş yapan öğrenciler ile sınavla Meslek Yüksek Okullarına giren öğrencilerin durumlarını bir çok yönden karşılaştırmak ve öğrencilerin okulları ile ilgili görüşlerini tespit edebilmek için iki anket hazırlanmıştır. Çeşitli Meslek Yüksek Okullarından gelişi güzel seçilmiş 102 öğretim elemanına ve 269 öğrenciye bu anketler uygulanmış ve istatistiksel analizlerle sonuçları değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonucunda ise, Sınavsız Geçiş uygulamasındaki karşılaşılan sorunlarla ilgili olarak bir yıllık bir hazırlık eğitimi konması, öğrenciler için rehberlik servislerinin açılması ve öğretim elemanları için hizmet içi eğilim programlarının düzenlenmesi gibi bazı önlemlerin alınması gerektiği sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to détermine the obstacles in the implementation of tlie Student Transfer Project, and to contribute to success of the Project. For this purpose, two different questionnaires were developed in order to get the viewpoints of lecturers and students, compare the success of the students who are transferred to higher education and those who have taken the University Entrance Examination, and determine the students' opinions about their college. These questionnaires were administered to 102 of lecturers and 269 students randomly selected from various Vocational Colleges in Turkey, and the results were evaluated via statistical analyses. As a result of the analysis it was inferred that there had to be some strict measures concerning the problems related to Student Transfer Project such as one-year preparatory class implementation, establishing guidance services for students and designing in-service teacher training programmes for the lecturers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleMeslek Yüksek Okullarına Sınavsız Geçiş Projesi Hakkında Öğretim Elemanları ve Öğrencilerin Görüşlerien_US
dc.title.alternativeViewpoints of Lecturers and Students on the Student Transfer Project in Vocational and Technical Educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume29en_US
dc.identifier.issue308en_US
dc.identifier.startpage20en_US
dc.identifier.endpage26en_US
dc.relation.journalÇağdaş Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster