Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDülgergil, Çoruh Türksel
dc.contributor.authorHamdi, Mehmet Mustafa
dc.contributor.authorErcan, Ertuğrul
dc.contributor.authorDallı, Mehmet
dc.contributor.authorTürkoğlu, Özge
dc.date.accessioned2020-06-25T14:33:23Z
dc.date.available2020-06-25T14:33:23Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationBu makale açık erişimli değildir.en_US
dc.identifier.issn1302-5805
dc.identifier.issn2146-2852
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRjMU5EVTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/393
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışma; bir il merkezindeki tüm ilköğretim okullarını kapsayan, basitleştirilmiş bir koruyucu diş hekimliği yöntemi olan Fırça ile florlu jel uygulamasının orta ve uzun süreçteki etkilerinin değerlendirilmesi amacıyla planlanmıştır. Gereç ve Yöntemler: 2007 yılında Kırıkkale ili merkezine bağlı ilköğretim birinci sınıfta öğrenim gören çocuklardan, çalışma ve kontrol grubuna eşit dağılmak üzere toplam 480 çocuk çalışmaya dâhil edildi. Çalışma grubuna %2lik nötral florlu jelin diş fırçası ile çocuklara birebir fırçalatılması (brush-on gel application) yöntemi ile yılda 4 defa ve 3 yıl boyunca olmak üzere toplam 12 uygulama yapılırken, kontrol grubuna ise yılda en az bir kere sınıf ortamında fırçalama eğitimi verildi. Grupların başlangıç, birinci, ikinci ve dördüncü yıl muayeneleri Dünya Sağlık Örgütünün (DSÖ) muayene kriterlerine göre gerçekleştirildi. Bulgular: Grupların başlangıç, birinci ve ikinci yıldaki DMFT değerleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık mevcut değilken, dördüncü yıldaki DMFT değerleri (sırasıyla 0,330,72 ve 0,691,15) arasında anlamlı farklılık bulundu (p0,001). Grupların başlangıç ve ikinci yıldaki çürük yaygınlık yüzdeleri arasında anlamlı farklılık gözlenmezken, ikinci ve dördüncü yılındaki çürük yaygınlık yüzdeleri arasında anlamlı farklılık mevcuttur (sırasıyla p0,049 ve p0,004). Sonuçlar: İlköğretim okullarında gecikmiş tip hijyen eğitiminin de verilebildiği basitleştirilmiş koruyucu uygulamalar, çürük artışının kontrol altına alınabilmesi açısından bir fırsat oluşturabilir. Bununla beraber bu tip basit yöntemler, yüksek çürük riskli hastalarda yetersizdirler ve risk bazlı koruyucu yöntemlerin desteğine ihtiyaç duyarlar.en_US
dc.description.abstractObjectives: The aim of this study was to evaluate the medium-and long-term effect of brush on fluoride gel application which is a simplified preventive method in a city center including whole primary schools. Materials and Methods: In 2007, of the 2348 first grade primary school children (born in 1999) being teached at 37 primary school at Kirikkale city center, 480 were selected, and equally divided as control and study groups. While in study group, all children had routinely get brush on fluoride gel application four-times a year during 3 years (total 12 times), using 2 percent neutral fluoride gel; others were subjected to oral hygiene education at least one time a year. All the examination procedures were yearly performed using World Health Organization (WHO) criteria at the first-second and fourth year. Results: While there was no statistically significant difference between the groups at baseline, it was not true at 4th  years DMFT results (DMFT values for control and study groups were 0,33±0,72 and 0,69±1,15, respectively. p0,001). Similar trend was observed at baseline and 4th  year results for caries prevalence (p values for baseline and 4th  year comparisons were p0,049 and p0,004, respectively). Conclusions: Considering as a simplified oral health preventive programs which may be important to established tooth-brushing habit could lead to an observational difference in caries prevalence. However, various primitive preventive methods could need to be supported by the risk-based additional preventive applications in high risk population.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectDiş Hekimliğien_US
dc.titleAs a standart preventive method brush- on fluoride application in primary schools: Four years field study resultsen_US
dc.title.alternativeİlköğretİm okullarında standart bİr koruyucu yöntem olarak fırça İle flor jel uygulamasının değerlendİrİlmesİ: dört yıllık alan çalışması sonuçlarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage37en_US
dc.identifier.endpage46en_US
dc.relation.journalCumhuriyet Dental Journalen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster