Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞenol, Dolunay
dc.contributor.authorYıldız, Sıtkı
dc.date.accessioned2020-06-25T14:33:34Z
dc.date.available2020-06-25T14:33:34Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationŞenol, D., Yıldız, S. (2009). Yatılı ilköğretim bölge okullarında öğrenci-öğretmen ve aile etkileşimi -Diyarbakır ve Erzurum örneği-. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(1), 259 - 376.en_US
dc.identifier.issn1304-8880
dc.identifier.issn1304-8899
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T1RVNU5ERXg=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/439
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, Yatılı İlköğretim Bölge Okullarında (YİBO) okuyan öğrencilerin öğretmenleri ve aileleri ile olan etkileşimini irdelemektir. Bu amaçla, öğrencilerin ders çalışma alışkanlıkları, öz bakım ihtiyaçlarını ne derece karşılayabildikleri, boş zamanlarını değerlendirme biçimleri ve eğitimleri sürecinde karşılaştıkları sorunları çözerken kimlerden yardım aldıkları gibi konular incelenmiştir. YİBO’lar bulundukları bölgeler için son derece önemli işlevler yerine getirmektedirler. Özellikle öğrencilerin kişisel gelişmeleri, değişen dünyaya ayak uydurmaları ve bölgelerinin sosyal ve kültürel kalkınmalarını sağlamada, kendi kültürleri ile çağın geldiği noktayı buluşturma noktasında son derece önemli misyonlar üstlenmektedirler. YİBO’lar sayesinde bölge halkı makûs tarihini değiştirebilme şansı elde edebilmektedir. YİBO’ların önemi, bölge halkı tarafından önceleri fark edilemese de her yerleşim yerinden birkaç çocuğun bu okullara gitmeye başlamasıyla birlikte, hızla katılımlar artmaktadır. YİBO’lar sadece öğretim vermemekte hatta daha fazla olarak eğitim vermektedir. Eğitimin de sadece yeni yetişen kuşağı değil, yeni yetişen kuşak vasıtasıyla diğer kuşaklara da ulaşabildiği düşünüldüğünde YİBO’ların önemi daha iyi anlaşılacaktır.en_US
dc.description.abstractThe main aim of this study is to investigate the interaction between the students studying at YİBO (The Boarding Primary Teaching Regional Schools) and their teachers and families. For this reason, those cases such as study habits, levels of selfcare, types of free time valuation and problems that they are facing during education were been examined. The Boarding Primary Teaching Regional Schools (YİBO) has important functions for their regions. Especially, they have very important missions in students‘ individual development and adaptation to changing world. Moreover they provide both social and cultural development and meet self culture and modern culture of these regions. Because of these Boarding Primary Teaching Regional Schools, people living there have a chance to change their unlucky past. At first, the people living in these regions did not recognize the importance of these schools. But later, since some children started to go to the Boarding Primary Regional Schools, participations to these schools have been increased. The Boarding Primary Regional Schools are not giving just only teaching but also giving mostly education. The importance of the these schools will be understood well when the education is being imagined as an instrument that reaches not only to new generation but also reaches to the next generations.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleYatılı ilköğretim bölge okullarında öğrenci-öğretmen ve aile etkileşimi -Diyarbakır ve Erzurum örneği-en_US
dc.title.alternativeStudent-teacher and family interaction in the boarding primary teaching regional schools- the cases of Diyarbakır and Erzurumen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage259en_US
dc.identifier.endpage376en_US
dc.relation.journalÇukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster