Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüler, Yunus Bahadır
dc.contributor.authorGürer, Alper
dc.date.accessioned2020-06-25T14:33:36Z
dc.date.available2020-06-25T14:33:36Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationGüler, Y. B., Gürer, A. (2015). Kent Marka Bağlılığına Yerel Katılım Eğiliminin Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(1), 64 - 82.en_US
dc.identifier.issn2147-1185
dc.identifier.issn2147-1185
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrMk5qazJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/447
dc.description.abstractModern anlamda pazarlama yaklaşımlarının tıpkı mal ve hizmetler gibi kentler içinde uygulanması bugün kentsel kalkınmanın vazgeçilmezi haline gelmiştir. Bu bağlamda kent markasının oluşturulmasında yeni fikirlere imkân tanıyacak ve uzlaşmayı sağlayacak olan en önemli etkenlerden birisi de yerel düzeyde vatandaş katılımıdır. Bu çalışmada Nevşehir ilinde yüz yüze anket yöntemi kullanılarak gerçekleştirilen araştırmaile yerel katılım eğilimi ve kent marka bağlılığı arasındaki ilişkinin ortaya çıkartılması amaçlanmıştır. Araştırma ile ayrıca kent marka bağlılığını etkileyen faktörler ve kentin tercih edilmesine ilişkin değişkenler tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; bir kentin tercih edilmesinde etkili olan faktörler 4 ayrı faktör grubu altında toplanmıştır. Bunlar sırasıyla, ,doğal-turistik değerler ve güvenlik', ,kentteki ürünlerin kalite-fiyat dengesi', ,iş imkanları ve bölgesel gelişmişlik', ,temel ihtiyaçların karşılanması ve hemşehrilik'tir. Kentin tercih edilmesinde etkili olan bu faktörlerin aynı zamanda yerel düzeyde katılım eğilimi ile kent marka bağlılığıyla da ilişkili olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractImplementation of modern marketing for cities like goods and services has become indispensable for urban development today. In this context, one of the most important factor to allow new ideas and comprise on creating a city brand is citizen participation at local level In this study, it is aimed to reveal the relationship between local participation tendency and city brand commitment, by research conducted with face to face survey method in the city of Nevşehir. Moreover, factors that affect city brand loyalty and variables about preference of city are tried to be depicted. According to the results of the research; influential factors affect the preference of a city summarized under four separated groups. These are ,natural-tourist values and security', ,quality-price balance of products in the city', ,job opportunities and regional development', ,meeting basic needs and citizenship' respectively. It is seen that these factors, which are influential at city preference, related with both local participation tendency and city brand commitmenten_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleKent Marka Bağlılığına Yerel Katılım Eğiliminin Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeA Research on the Effect of Local Participation Tendency to City Brand Commitmenten_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage64en_US
dc.identifier.endpage82en_US
dc.relation.journalİnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster