Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaraoğlan, Serhat
dc.contributor.authorŞahin, Serap
dc.date.accessioned2020-06-25T14:33:36Z
dc.date.available2020-06-25T14:33:36Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationKaraoğlan, S., Şahin, S.(2016). DEMATEL ve AHP Yöntemleri İle İşletmelerin Satın Alma Problemine Bütünleşik Bir Yaklaşım, DSLR Kamera Örneği1. İşletme Araştırmaları Dergisi, 8(2), 359 - 375.en_US
dc.identifier.issn1309-0712
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFME5UZzJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/449
dc.description.abstractSatın alma kararları işletmeler için büyük önem taşımaktadır. İşletmeler bu kararı verirken, uzman görüşlerinin yanı sıra kendi önceliklerini de göz önüne almaktadırlar. Bu nedenle, hem uzman görüşlerini hem de işletme isteklerini göz önünde bulunduran bir yöntem geliştirme gereği bulunmaktadır. Bu çalışmada, satın alma sürecindeki faktörlerin ağırlıkları ve birbirleri ile ilişkisi DEMATEL (The Decision Making Trial and Evaluation Laboratory) yöntemi ile belirlenmiştir. Ardından, bu faktörlerin işletme için önceliği AHP (Analitik Hiyerarşi Süreci) yöntemi ile değerlendirilmiştir. Oluşturulan algoritma ile hem uzman görüşlerine, hem işletme önceliklerine, hem de satın alınacak teçhizatın teknik özelliklerine dayalı bütünleşik bir seçim yöntemi elde edilmiştir. Önerdiğimiz bu yöntem DSLR kamera satın alacak bir fotoğrafçılık işletmesinde uygulanmıştır.en_US
dc.description.abstractPurchasing decisions are of great importance for businesses. While the decision makers are making their decisions, they take into account their priorities next to the experts' opinions. Therefore, there is a need to develop a method that considers both the experts' opinions and the business's requirements. In this study, the weight and interrelation of factors are determined by the DEMATEL (The Decision Making Trial and Evaluation Laboratory) method. Then, priority for the business of these factors is evaluated by the AHP (Analytical Hierarchy Process) method. An integrated selection method based on (i) the experts' opinions, (ii) business priorities and (iii) specifications of the equipment to be purchased all together is obtained by a generated algorithm. The method that we proposed is implemented to a photography business for buying a new DSLR camera.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleDEMATEL ve AHP Yöntemleri İle İşletmelerin Satın Alma Problemine Bütünleşik Bir Yaklaşım, DSLR Kamera Örneği1en_US
dc.title.alternativeAn Integrated Approach to the Purchase Problem of Businesses with DEMATEL and AHP Methods: A DSLR Camera Exampleen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage359en_US
dc.identifier.endpage375en_US
dc.relation.journalİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster